آفتاب

هشدار نوری المالکی درباره همکاری با القاعده

هشدار نوری المالکی درباره همکاری با القاعده

نخست وزیر عراق ضمن هشدار درباره همکاری با تروریستها از یورش نیروهای مسلح این کشور به هر نقطه ای که از آن به سوی این نیروها تیراندازی شود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، نوری المالکی خطاب به ساکنان الانبار و نینوی گفت: هر خانه ای که از آن به نیروهای امنیتی تیراندازی شود هدفی برای نیروهای مسلح خواهد بود.

وی افزود: جنگ ما علیه القاعده ادامه می یابد و با پیروزی به پایان می رسد.هر که در کنار القاعده در هر نقطه عراق باشد هدفی برای ما محسوب می شود و هر که با القاعده همکاری کند مورد هدف واقع خواهد شد.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: ما به دنبال آزار و اذیت مردم نیستیم اما میان افرادی که القاعده به زور منازل آنها را تصرف می کند با کسانی که خود منزلشان را در اختیار القاعده قرار می دهند تفاوت وجود دارد. هر خانه ای که به نیروهای امنیتی تیراندازی شود و نیروهای مسلح مورد هدف قرار گیرند به طور حتم هدفی برای نیروهای مسلح است.

وی افزود: ما اجازه نخواهیم داد که تروریستها خود را پشت سر شهروندان مخفی کنند و از منازل آنها استفاده کنند و ساکنان الانبار باید موضعی کوبنده در قبال تروریستها اتخاذ کنند.

مالکی ضمن ابراز خرسندی از تلاشهای داوطلبانه ساکنان صلاح الدین، نینوی،الانبار و دیالی برای مقابله با القاعده و سازمانهای وابسته به آن بیان کرد: به خوبی می دانند که این سازمان خطرناک باید ریشه کن شود تا وفاق و همدلی میان ملت عراق برقرار شود.

وی از ملت عراق خواست فرصت را از القاعده و حامیان آنها که به دنبال دامن زدن به فتنه های طایفه ای هستند بگیرند.

کد N62338

وبگردی