آفتاب

نماینده مجلس پاکستان: امریکا به خصومت با ایران پایان دهد

نماینده مجلس پاکستان: امریکا به خصومت با ایران پایان دهد

اسلام آباد - ایرنا - نماینده مجلس ملی پاکستان تاکید کرد: آمریکا با پیروی از مفاد توافق هسته ای ژنو میان تهران و گروه 1+5 و اجرای آن، به رویکرد خصمانه و عداوت نسبت به جمهوری اسلامی ایران خاتمه دهد.

ˈآفتاب احمد خان شیرپاوˈ وزیر کشور پیشین پاکستان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: آمریکا باید بطور کامل برای عمل به مفاد توافق هسته ای ژنو متعهد باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها پس از توافق هسته ای میان ایران و غرب، هیچ توجیهی برای خصومت با ایران و ایرانی ها ندارند.

وی خاطر نشان کرد: تغییر رویکرد قدرت های غربی در قبال دولت جمهوری اسلامی ایران بیانگر شکست کامل توطئه های ضد ایرانی رژیم نامشروع صهیونیستی است.

وی درباره تعهد دولت تهران به توافق هسته ای ژنو و سفر روز 28 دیماه (18 ژانویه) بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: مقام های ایران صادقانه و با روش موثر در انجام توافق هسته با گروه 1+5 گام برداشته و به علاوه جمهوری اسلامی ایران همواره به جامعه جهانی اعلام کرده که این کشور هرگز بدنبال تولید و استفاده از سلاح های اتمی نبوده و هدف از توسعه فناوری هسته ای استفاده از آن در مقاصد صلح آمیز می باشد.

رییس حزب قومی وطن پاکستان تاکید کرد: غربی ها باید تحریم های غیرموجه علیه ایران را لغو کنند زیرا این روند برابر با نقض آشکار حقوق بشر و حق قانونی دولت و مردم ایران است.

وی بر این باور است: مشاهده رفتار دولت های غربی برای اذعان به حقوق اساسی دولت ایران خوشاینده بوده و هیچ تردیدی نیست که توافق هسته ای ژنو باعث ارتقای صلح و ثبات در منطقه و جهان می شود.

آفتاب احمد خان شیرپاو گفت: به طور طبیعی این توافق استقرار صلح را در منطقه تضمین می کند.

آساق ** 1095**5981
کد N62325

وبگردی