آفتاب
آیت‌الله اراکی:

دشمن همه امکاناتش را در جهت فتنه‌انگیزی میان فرق اسلامی به کار می‌برد

دشمن همه امکاناتش را در جهت فتنه‌انگیزی میان فرق اسلامی به کار می‌برد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمن همه امکانات خود را در جهت فتنه‌انگیزی و ایجاد جنگ درونی در میان فرق اسلامی به کار می‌برد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمن همه امکانات خود را در جهت فتنه‌انگیزی و ایجاد جنگ درونی در میان فرق اسلامی به کار می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله محسن اراکی در دیدار با آیات عظام نوری همدانی و موسوی اردبیلی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: این کنفرانس در شرایطی برگزار می‌شود که استکبار جهانی و دشمنان اسلام در هیچ زمانی این چنین علیه اسلام به منظور ایجاد تفرقه متحد نبوده‌اند.

وی افزود: حتی در روستاهای دورافتاده جهان اسلام و در روستاهای اندونزی و موریتانی نیز توطئه مذهبی دشمن کشیده شده است.

اراکی با بیان این‌که «امیدواریم کنفرانس تقریب امسال همچون سال قبل به تصمیمات خوبی دست پیدا کند» تصریح کرد: امسال مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب را را برگزار خواهیم کرد و اعضای مجمع‌التقریب از سراسر جهان دعوت شده‌اند و برنامه‌هایی پیشنهاد خواهد شد.

اراکی ادامه داد: انتظار ما این است که از وجود آیات عظام همچون آیت‌الله العظمی نوری همدانی بهره‌مند شویم و بدین وسیله از حضرتعالی برای حضور در کنفرانس رسما دعوت می‌کنیم و معتقدیم این امر موجب تقویت کنفرانس خواهد شد.

وی اظهار کرد: مفتی اعظم تونس، سوریه، روسیه، الجزائر و بسیاری از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام در این کنفرانس شرکت دارند و حضور آیت‌الله نوری همدانی بر غنای کنفرانس و تاثیرگذاری آن می‌افزاید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی به برگزاری مجامع محلی در 30 کشور اسلامی اشاره کرد و افزود: علمای بلاد و نخبگان در این مجامع جمع شده‌ و مجمع تقریبی برای مقابله با فتنه‌های تکفیری تشکیل داده‌اند.

اراکی ادامه داد: همچنین کمیته «مساعی حمیده» را تشکیل داده‌ایم که 40 شخصیت تراز اول جهان اسلام عضو این کمیته هستند و کمیته‌های فرعی مختلفی در مصر، عراق، سوریه و جنوب شرق آسیا تشکیل داده‌ایم که ماموریت‌های خاصی دارند اما یکی از مشکلات ما بودجه کم است.

وی ادامه داد: به استثنای مراجع بزرگ، نهادهای دیگر با ما همکاری نمی‌کنند، ما برای انعکاس یک خبر از تقریب در صدا و سیما روزها تلاش می‌کنیم اما موفق نمی‌شویم.

انتهای پیام

کد N62120

وبگردی