آفتاب
ظریف در دیدار با بشار اسد:

حل بحران سوریه باید از طریق گفت‌وگوی سیاسی باشد

حل بحران سوریه باید از طریق گفت‌وگوی سیاسی باشد

اجلاس ژنو 2 ظرفیتی سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی‌گناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با بشار اسد رییس‌جمهور سوریه آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه به ویژه بحران سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش ایلنا،  وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام رییس‌جمهوری اسلامی ایران، به رییس‌جمهور سوریه، آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با تشریح روند سیاسی به وجود آمده به دنبال مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، بر دیدگاه اصولی ایران درباره مبارزه با افراط‌گرایی،خشونت و فتنه‌های مذهبی در منطقه تاکید کرد و افزود: برای حل بحران سوریه باید بر پایه واقع‌بینی و از طریق گفت‌وگوی سیاسی به سمت رسیدن به راه‌حل حرکت کرد.

وی افزود: اجلاس ژنو 2 ظرفیتی سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی‌گناه و افراطی‌گری جلوگیری کند.

بشار اسد رییس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رییس‌جمهور کشورمان و تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه، اقدامات دولت سوریه در زمینه مبارزه با خشونت، افراط‌گرایی و فتنه مذهبی را تشریح کرد و از مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه تشکر و قدردانی کرد.

کد N62020

وبگردی