آفتاب
در پیامی به همایش هفته وحدت در استان گلستان

هاشمی رفسنجانی: عقل سیاسی و دینی را برای تقویت مسلمانان فعال کنیم

هاشمی رفسنجانی: عقل سیاسی و دینی را برای تقویت مسلمانان فعال کنیم

در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در حوزه علمیه استان گلستان با حضور استاندار، فرمانداران،‌ مقامات، ائمه جمعه و اهل تشیع و تسنن شهرستان آق‌قلا برگزار شد، پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت هفته وحدت قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یاسر هاشمی - فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی - در جمع حاضران در حوزه علمیه گلستان، پس از ابلاغ سلام ویژه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مردم استان گلستان، آنها را نماد اتحاد و همزیستی افتخارآمیز جامعه مسلمانان دانست و گفت: آقای هاشمی تمایل بسیار داشتند که به مناسبت آغاز هفته وحدت در جمع مردم استان گلستان باشند اما به دلیل دشواری‌هایی که در اینگونه سفرها برای مردم و مسئولان استان بوجود می‌آید، این وظیفه را برعهده من گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد خانواده مسلمانان همواره یکی از دغدغه‌های جدی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده و ایشان پیش و پس از انقلاب بر این نکته استراتژیک تاکید ویژه داشتند.

یاسر هاشمی در ادامه، متن پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خطاب به مردم استان گلستان را قرائت کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«هفته وحدت، ارمغان ارزشمند انقلاب اسلامی برای جهان اسلام است تا از تهدیدی که معاندان و معارضان در فرقه‌های اسلامی القا می‌کردند، فرصتی بسازد و مسلمانان اقصی نقاط گیتی در فاصله دو روایت اهل سنت و شیعیان برای ولادت پیامبر رحمت، با پرهیز از اختلاف‌نظرها و تاکید بر اشتراکات فراوان، فرهنگ قرآنی را در جوامع مختلف نهادینه کنند که در آیات متعدد بر اتحاد تاکید می‌نماید.

اتحادی که اگر بر محور میلاد رسول مکرم شکل بگیرد، همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان را شامل می‌شود. چون میلاد گل سرسبد آفرینش است و وقتی نگین تقدیر الهی در فرستادن انبیا، برای هدایت انسانی شد، او را «خاتم‌المرسلین» خواندند. پیامبری که اگرچه رحلت جانگدازش بستن همیشه دریچه آسمان به سوی بشریت در پیام‌های وحیانی است، اما نظامی را در عصر جاهلیت شبه‌جزیره عربستان که با سوادانش به تعداد انگلشتان دو دست نبود، پایه‌ریزی کردند که در تعبیر الهی، اکمل ادیان و بهترین تمدن در همه اعصار است.

نگاهی از سر تأمل به اتفاقات تاریخی در 14 قرن گذشته نشان می‌دهد که به خاطر پیامی که اسلام برای سعادت انسانیت در دنیا و آخرت دارد و به مصداق روشن «دشمن طاووس آمد پر او» دشمنان در هر فرصتی درصدد جلوگیری از تابش بیشتر انوار این دین در قلوب مردم هستند و برای اهداف خود، شیوه استعماری «فرق شد» را برگزیدند.

در چنین شرایط حساسی باید عقل سیاسی و دینی را برای تقویت مسلمانان فعال نماییم که علی‌رغم برخورداری مسلمانان جهان از یک چهارم جمعیت دنیا و منابع سرشار و جغرافیایی راهبردی و به جای توجه به آیه کریمه «وجعلناکم امه وسطا»، بعضی‌ها با دامن زدن به مسایل تاریخی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

نمی‌خواهم در جشن میلاد نور، با یادآوری تاریکی‌های رفتاری و گفتاری بعضی‌ها، خاطر عزیزتان را مکدر نمایم. اما وظیفه همه علما و بزرگان هر دو فرقه اسلامی مخصوصا در ایران عزیز است که از این مراسم در جهت نهادینه کردن وحدت مسلمانان استفاده نمایند و جلوی سوءاستفاده دشمنان مشترک در سراسر جهان را بگیرند.

با تبریک این میلاد فرخنده به امت اسلامی و ملت ایران، مخصوصا مردم شریف استان گلستان که با همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی، یک تابلوی مینیاتوری در تاریخ و جغرافیای ایران اسلامی از وحدت و صمیمیت برای جهانیان خلق کرده‌اند، امیدوارم مسلمانان عالم با تمرین برنامه‌های وحدت‌بخش در این جشن اسلامی، به اتحاد عمیق و مداوم در همه اصول مسلم اسلام برسند که کامل‌ترین برنامه آسمانی برای زمینیان تا روز قیامت خواهد بود. ان‌شاءالله»

انتهای پیام

کد N62012

وبگردی