آفتاب

تاکید مسکو بر لزوم مشارکت ایران در نشست ژنو2

تاکید مسکو بر لزوم مشارکت ایران در نشست ژنو2

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم مشارکت تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله ایران در نشست ژنو2، اعلام کرد: موضع روسیه و ایران نسبت به بحران سوریه هماهنگ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای بر لزوم مشارکت تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاثیرگذار بر حوادث سوریه از جمله ایران در نشست ژنو 2 تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: موضع روسیه و ایران نسبت به بحران سوریه در برخی از مسائل همسو و هماهنگ است به ویژه اینکه هر دو کشور معتقدند هیچ راهی برای حل بحران سوریه جز راهکار سیاسی و مسالمت آمیز وجود ندارد.

مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا مشارکت ایران در نشست ژنو 2 را مفید و مهم می‌داند و به محض توافق روسیه و آمریکا در این خصوص دعوتنامه‌ای برای ایران به منظور شرکت در ژنو2 ارسال خواهد شد.

یکی از مسئولان واتیکان نیز در پایان نشست اخیر گروهی از کارشناسان در واتیکان اعلام کرد: بهتر است نشست ژنو2 به خاطر برقراری صلح منطقه‌ای و با حضور تمامی طرف‌های درگیر در منطقه و خارج از آن تشکیل شود.

وی همچنین نسبت به حضور ایران در این نشست ابراز امیدواری کرد.

نشست ژنو 2 ، در تاریخ 22 ژانویه جاری (دوم بهمن) در شهر مونترو سوئیس و با مشارکت بیش از 30 کشور برگزار می شود.

همچنین پیش بینی می‌شود که یکی از محورهای اصلی این کنفرانس مبارزه با تروریسم باشد.

انتهای پیام

کد N61793

وبگردی