آفتاب

وقوع انفجار در منزل نخست‌وزیر سابق تایلند؛ انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود

وقوع انفجار در منزل نخست‌وزیر سابق تایلند؛ انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود

پلیس تایلند امروز (چهارشنبه) از وقوع انفجار در منزل مسکونی یکی از رهبران ارشد این کشور خبر داد و اعلام کرد، این انفجار در حالی رخ داده است که معترضان همچنان در مرکز بانکوک اردو زده و هیچ نشانه‌ای از خاتمه‌ این بن‌بست سیاسی دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی از معترضان تندرو تهدید کرده‌اند که اگر یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند استعفا ندهد، امروز ساختمان بورس و تاسیسات کنترل ترافیک هوایی را محاصره می‌کنند. با این حال هیچ نشانه‌ای از بروز بی‌نظمی در ساختمان بورس یا تاسیسات کنترل ترافیک هوایی دیده نمی‌شود.

همچنین در پی انفجار در منزل آبهیسیت وجاجیوا، نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب دموکراتیک تایلند هیچکس مجروح نشده است.

یکی از افسران پلیس تایلند گفت: در زمان انفجار هیچ‌کس در خانه نبود. همچنین در جریان این انفجار بخشی از سقف منزل وجاجیوا تخریب شد. انفجار ناشی از بمب نبود و گمان می‌رود که یک وسیله آتش‌بازی بوده باشد.

آبهیسیت وجاجیوا و سایر رهبران دموکراتیک به جنبش اعتراضی علیه شیناواترا پیوسته و از شرکت در انتخابات زودهنگام دوم فوریه 2014 امتناع کرده‌اند.

شیناواترا، رهبران مخالفان و احزاب سیاسی تایلند را امروز دعوت کرده تا درباره پیشنهاد تعویق این انتخابات با آن‌ها گفت‌وگو کند اما آنچنان که به نظر می‌رسد تنها متحدان وی در این نشست شرکت می‌کنند.

صدای روسیه نیز گزارش داد، معاون نخست‌وزیر تایلند امروز گفت: دولت موقت تایلند تاکید کرده که انتخابات هماهنگ که برنامه‌ریزی شده است و طبق برنامه در دوم فوریه برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما معتقدیم که این انتخابات اوضاع تایلند را به حالت عادی بازمی‌گرداند. ما می‌توانیم شاهد کاهش حمایت‌ها از سوتپ تائوگسوبان، رهبر مخالفان باشیم. زمانی که او اقداماتی خلاف قوانین انجام می‌دهد، مردم از او حمایت نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N61756

وبگردی