آفتاب

ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار / طرح قبایل عراقی برای خروج داعش از فلوجه

ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار / طرح قبایل عراقی برای خروج داعش از فلوجه

با ادامه عملیات ارتش عراق در پاکسازی استان الانبار از گروه‌های وابسته به القاعده، منابع عراقی از ادامه درگیری‌ها در شهر فلوجه تا نخستین ساعات صبح امروز (چهارشنبه) و کشته و زخمی شدن چندین تن در این درگیری‌ها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع عراقی اعلام کردند: درگیری‌ها در شهر فلوجه در غرب عراق از روز سه‌شنبه تا نخستین ساعات صبح امروز ادامه داشت.

به گفته این منابع درگیری‌ها در مسیر سریع‌السیر شرق فلوجه به وقوع پیوست و صدای چندین انفجار در درگیری‌ ارتش با اعضای گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" به گوش می‌رسید.

علاوه بر این گروه‌های مسلح حملات پراکنده‌ای را به نزدیکی شهر فلوجه در استان الانبار انجام داده و دو تانک ارتش را منهدم کردند.

هنوز اخباری درباره تعداد کشته‌ها و مجروحان این حملات نیست اما برخی منابع امنیتی اعلام کردند که 12 سرباز ارتش عراق ربوده شدند و اطلاعی از آنها نیست.

در بغداد نیز در سلسله انفجارهایی که این شهر را لرزاند دستکم 24 تن کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته اما دولت داعش را مسئول این انفجارها می‌داند.

از سوی دیگر، روزنامه الحیاة به نقل از منابع عراقی اعلام کرد که مذاکرات میان قبایل عراقی با گروه‌های مسلح القاعده برای خروج این گروه‌ها از فلوجه ادامه دارد.

بنا به گفته این منابع در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد به گروه‌های مسلح یک ماه مهلت داده می‌شود تا از فلوجه خارج شوند و در مقابل به آنها برای ایجاد گذرگاه‌های امن تضمین داده می‌شود.

انتهای پیام

کد N61571

وبگردی