آفتاب

نواز شریف: در اسلام هیچ جایی برای افراط‌گری و تروریسم نیست

نواز شریف: در اسلام هیچ جایی برای افراط‌گری و تروریسم نیست

نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت: دین اسلام مذهب صلح و بردباری است و در آن جایی برای افراطگری، فرقه‌گرایی و تروریسم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در پیام روز سه‌شنبه خود که مصادف با دوازدهم ربیع‌الاول و ولادت حضرت محمد (ص) به روایت سنت است، این مناسبت را به هم‌وطنانش تبریک گفته و اظهار داشت که این لطف خداوند متعال بوده است که حضرت محمد (ص) را برای هدایت کل بشریت فرستاده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: خدا در قرآن فرموده است که ما حضرت محمد (ص) را به عنوان رحمتی برای بشریت و همه جهان فرستادیم. این به ما یادآوری می‌کند که زندگی‌های خود را بر اساس آموزه‌های پیامبر و احکام اسلامی قرار دهیم. پیامبر اکرم (ص) قرآن کریم را برای ما آوردند که حاوی یک نظام‌نامه کامل زندگی همراه با خط مش‌ها و دستورات جامع برای یک زندگی موفق است.

نواز شریف میلاد پیامبر اکرم (ص) را به هم‌وطنانش و جهان اسلام تبریک گفت و افزود: زندگی پیامبر اکرم (ص) چراغی برای کل بشریت است و شخصیت وی یک شخصیت رفیع، بردبار، امانتدار، صادق و قاطع بود. شخصیت حضرت محمد (ص) که با آمدنشان انقلابی اجتماعی و معنوی را در جهان ایجاد کردند، چنین تاثیراتی را داشت. پیامبر اکرم (ص) با منش خود ثابت کردند که یک مسلمان واقعی نمی‌تواند به دیگر مسلمانان از طریق گفتار و رفتارش آسیب بزند.

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد: یکی از بارزترین ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) تعامل وی با اقلیت‌ها و غیرمسلمانان بود و وی همواره بر حفظ حقوق آن‌ها و بردباری با آن‌ها تاکید داشتند. پیامبر اکرم (ص) به ما گفتند که اسلام یک مذهب جهانی مبتنی بر صلح است که منزلت بشریت و برادری و آسایش انسان را بدون هیچ‌گونه تبعیضی تضمین کرده است.

انتهای پیام

کد N61569

وبگردی