آفتاب

همدست تروریست سعودی در درگیری با ارتش لبنان کشته شد

همدست تروریست سعودی در درگیری با ارتش لبنان کشته شد

بیروت – ایرنا – یک شهروند لبنانی همدست « ماجد الماجد» تروریست سعودی و سرکرده گروه تکفیری تروریستی گردان های « عبدالله عزام» در درگیری با ارتش لبنان کشته شد.

به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی لبنانی النشره با اعلام این خبر افزود: اما یک تبعه سوریه از خانواده موسوم به « المصری» که در خانه این شهروند لبنانی مخفی شده بود، توسط نیروهای امنیتی ارتش لبنان صبح امروز بازداشت شد و اطلاعات مهمی از تحرکات ماجد الماجد دارد.

النشره ادامه داد: ارتش لبنان صبح امروز(چهارشنبه) با محاصره شهر کامد اللوز در بقاع غربی لبنان اقدام به بازداشت « مازن ابوعباس» شهروند لبنانی کرد.

ابوعباس یکی از افراد تحت تعقیب ارتش لبنان بود که شرایط رفت و آمدهای تروریست در لبنان و مرزهای این کشور با سوریه را فراهم می کرده و آخرین بار او را از بقاع غربی به بیمارستان المقاصد بیروت منتقل کرده است.

وی به مدت 2 سال را به دلیل عضویت در گروه تکفیری تروریستی فتح الاسلام در زندان بسر برده است.

ماجد الماجد مدتی را در خانه او که نزدیک بیمارستان « فرحات» در شهر کامد اللوز بوده ، مخفی بوده است.

براساس این گزارش ، ابوعباس که در محاصره ارتش لبنان قرار داشت با پرتاب بمب های دست ساز و تیراندازی قصد فرار داست که توسط نیروهای ارتش هدف قرار گرفت و کشته شد.

النشره در خبر اول خود نوشته بود که ارتش لبنان درعملیات بازداشت همدست تروریست سعودی از بمب های دود زا استفاده و در جریان درگیری به پای او گلوله اصابت کرد و ابوعباس به یکی از بیمارستان های منطقه برای مداوا منتقل شد و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

خبرگزاری ملی لبنان هم خبر بازداشت دوشهروند لبنانی و سوری در رابطه با ماجد الماجد را تایید کرده است.

ارتش و نیروهای امنیتی لبنان درصدد بازداشت دیگر همدستان ماجد الماجد تروریست سعودی هستند.

دادستانی نظامی لبنان هم دیروز یک تبعه فلسطینی را که به اتهام دست داشتن در انفجارهای تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بازداشت شده، تحویل گرفته است.

انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منجر به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین « ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان، همسر یکی از دیپلمات های ایرانی و 4 تن از محافظان سفارت و همچنین زخمی شدن بیش از 150 تن دیگر شد.

گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» مسئولیت این جنایت تروریستی را برعهده گرفت.

اخیرا « ماجد الماجد» تروریست سعودی در لبنان بازداشت اما بعداز مدتی اعلام شد که در بیمارستان نظامی بیروت مرده است.

بسیاری از محافل سیاسی و رسانه ای در لبنان مرگ الماجد را که جسدش تحویل مقامات سعودی و به ریاض منتقل شد، مشکوک خوانده اند.

در حالیکه قرار است یک هیات قضایی و حقوقی ایرانی امروز برای بررسی انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت به لبنان سفر کند، پیگیری بازداشت و مرگ « ماجد الماجد» تبعه سعودی و سرکرده گروه تکفیری تروریستی گردان های « عبدالله عزام» که مسئولیت این جنایت تروریستی را برعهده گرفته و این انفجار تروریستی در برنامه های سفر اخیر « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به لبنان قرار داشت.

ظریف شامگاه یکشنبه گذشته در راس هیاتی سیاسی پارلمانی وارد لبنان شد و بامداد امروز( سه شنبه) بیروت را به مقصد بغداد ترک کرد.

« عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان در کنفرانس خبری مشترک با ظریف تاکید کرد که پرونده انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت برغم مرگ ماجد الماجد تروریست سعودی مختومه نشده و همه دستگاه های امنیتی وقضایی لبنان پیگیرآن هستند.

براساس این گزارش تلویزیون الجدید لبنان هم اعلام کرد که ارتش لبنان توانسته یک تبعه فلسطینی را که قصد داشته در شهر صور لبنان دست به عملیات انتحاری بزند ، بازداشت کرده است.

به گزارش الجدید این تبعه فلسطینی در حالیکه سرگرم رصد یک ایست و بازرسی ارتش لبنان برای طراحی عملیاتی تروریستی بوده ، بازداشت شده است.

خاورم ** 2083** 1324
کد N61506

وبگردی