آفتاب
سلیمانی تاکید کرد:

جایگاه ویژه‌ کانون‌های مساجد در دولت یازدهم

جایگاه ویژه‌ کانون‌های مساجد در دولت یازدهم

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این‌که «دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارد» گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه ویژه‌ای را برای کانون‌های مساجد قائل است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این‌که «دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارد» گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه ویژه‌ای را برای کانون‌های مساجد قائل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی در دیدار با آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان اظهار کرد: تعداد 17 هزار و 12 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور داریم و بر طبق برنامه پنجم توسعه لازم است یک چهارم مساجد کل کشور کانون فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: استان اصفهان بیشترین تعداد کانون فرهنگی هنری مساجد را در سطح کشور دارا می‌باشد و اعضای این کانون‌ها نقش تاثیرگذاری در فعالیت‌های فرهنگی هنری دارند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به این‌که «اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز و الگو بوده است» گفت: طرح تلاوت نور و تفسیر قرآن کریم در سطح بیش از هفت هزار مساجد کشور در حال برگزاری است و تاثیر خوبی داشته است.

وی ادامه داد: کتابت قرآن کریم به همت یکی از خوشنویسان انجمن خوشنویسان با حمایت دبیرخانه مساجد که بیش از چهار سال زمان برده است نیز مورد تایید مراجع عظام تقلید و علما و روحانیت بوده است و اثری ماندگار و نفیس در این زمینه است.

سلیمانی افزود: توجه به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفته است و کتاب‌های مختلف و تجهیزات به آنها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در این میان سالانه تعداد زیادی کتاب‌های کمک آموزشی به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص می‌یابد که با توجه به فراوانی کانون‌ها در سراسر کشور امیدواریم بتوانیم همه افراد کانون‌های مساجد از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

هم‌چنین آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان گفت: از سال‌های ابتدایی دهه 70 بنیاد خیریه حضرت المهدی (عج) در اصفهان راه اندازی شد.

وی افزود: این بنیاد با هدف حمایت و ترویج فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان و کشور به پشتیبانی از مراکز فرهنگی و هنری مشغول است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به این‌که «بیش از 1200 مرکز فرهنگی در سطح کشور از حمایت‌های بنیاد المهدی برخوردار هستند» گفت: از این تعداد 800 موسسه و کانون فرهنگی در سطح استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و ارایه کتاب و اقلام فرهنگی از دیگر برنامه‌های بنیاد المهدی است که با توجه به شرایط تهاجم فرهنگی دشمن از تاثیرگذاری زیادی برخوردار است.

مهدوی با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: لازم است با برنامه ریزی جامع در فضای فرهنگی کشور نقش تاثیرگذاری کانون‌ها را بیشتر کنیم.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان تصریح کرد: کانون‌های مساجد در سطح استان اصفهان از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستند و لازم است در زمینه‌های مختلف از آن‌ها حمایت شود.

انتهای پیام

کد N61464

وبگردی