آفتاب

سرلشکر ایزدی: هدف نیروهای مسلح ایران، الهی و ضدقدرت‌طلبی است

سرلشکر ایزدی: هدف نیروهای مسلح ایران، الهی و ضدقدرت‌طلبی است

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه به تعبیر فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح در دنیا برای حفظ قدرت و برتری‌جویی ساخته شده‌اند اما هدف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران الهی و ضدقدرت‌طلبی است، گفت: افتخار ما این است که پیرو مکتب نورانی اسلام و راه امام حسین (ع) هستیم که فرمود من مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می‌دهم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرلشکر پاسدار دکتر مصطفی ایزدی، صبح امروز در دیدار با تعدادی از اعضای کمیته‌های علمی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی نخستین همایش تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح گفت: صداقت در گفتار و عمل، ایجاد باور و بصیرت و نقش فرماندهان از اولویت‌های مهم در مسیر رشد و تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح است.

وی همچنین با اشاره به واژه «معنویت» که به مفهوم حرکت در یک فضای توحیدی است، افزود: برخلاف ایدئولوژی‌ها و مکاتب غربی همچون مارکسیسم و اومانیسم که مسیر و مقصد تعالی انسان‌ها صرفاً مادی و دنیاگرایانه است؛ در مکتب اسلام، تعالی معنوی مبتنی بر بینشی است که معتقد به حاکمیت توحید در جهان بوده و تاثیر همه چیز را برمبنای اراده الهی ارزیابی می کند، بنابراین در این دیدگاه، معنویت یعنی حرکت بر مدار توحید و اتصال به خداوند سبحان و طی طریق برمبنای آموزه هایی که پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهر ایشان به ما آموخته‌اند.

ایزدی همچنین با اشاره به کلمه «شجره طیبه» که در آیه 24 سوره ابراهیم (ع) آمده است، اظهار کرد: منظور از شجره طیبه پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند و جامعه و سازمانی که بخواهد رشد و تعالی معنوی داشته باشد باید تنها در این مسیر حرکت کند.

وی در ادامه به کلام امام راحل مبنی بر اینکه «انقلاب ما انقلاب ارزشهاست» اشاره کرد و گفت: راهبرد نیروهای مسلح برای تحقق اهداف تعالی معنوی باید نگاهی ارزش‌مدارانه و مبتنی بر ارزش‌های دینی و الهی باشد و با این نگاه است که شخصیت‌های بزرگی مثل مالک اشتر و یاران و اصحاب امام حسین (ع) و در زمان ما شهید بابایی‌ها، شهید باکری‌ها، شهید صیاد شیرازی‌ها، شهید بروجردی‌ها و...تربیت یافته و به تعالی معنوی رسیدند.

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا همچنین با بیان اینکه "در مسیر رسیدن به تعالی معنوی در نیروهای مسلح، رسالت فرماندهی و عقیدتی سیاسی بسیار حساس و سنگین است"، تصریح کرد: برای دستیابی به تعالی معنوی در نیروهای مسلح ابتدا باید کلیه جهت‌گیری‌ها، مدیریت‌ها، نظام‌سازی‌ها و فرهنگ سازمانی مبتنی بر نگاه نبوی و بینش معنوی باشد. همان نگاهی که حضرت امام (ره) نیز به انسان و جامعه داشتند؛ یعنی تاکید بر معنویت، ایمان، صدق وصفای باطنی.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس که یکی از بهترین الگوهای تعالی معنوی است، می بینیم انسانهایی حاضر شدند که شاید سن کمی داشتند اما دارای روحیه ای معنوی و بینش الهی بودند و به تاسی از امام راحل (ره) که فرمودند: «احساس کنید خدمتگزارید؛ چرا که انبیاء چنین احساسی داشتند»؛ فرماندهان ما نیز چنین بینشی داشتند. لذا امروز نیز برای تعالی معنوی در نیروهای مسلح باید صداقت، بصیرت و رشد و تعالی معنوی را در بین کارکنان و سازمان نهادینه کنیم، چراکه اگر صدق و معنویت باشد پیروزی هم حاصل خواهد شد.

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا همچنین با ذکر خاطره ای از عملیات فتح مهران گفت: در این عملیات ما نه نیروی کافی و نه امکانات و تجهیزات کافی داشتیم و فکر نمی کردیم بتوانیم مهران را آزاد نماییم، اما به واسطه صدق و ایمان بالایی که فرماندهان و رزمندگان داشتند، نه تنها مهران بلکه دوبرابر وسعت آن منطقه را آزاد ساختیم و این ممکن نبود مگر به واسطه عنایات الهی و صدق و ایمان راسخ رزمندگان اسلام. لذا توجه به معنویت باید به عنوان یک اصل اساسی در نیروهای مسلح مدنظر قرار گیرد.

ایزدی در پایان محورهایی از جمله صداقت، بصیرت، انگیزه صحیح، نقش فرماندهان، گفتمان سازی، فرهنگ سازی، ایجاد فضای معنوی و انقلابی، الگوسازی با بهره گیری از اسطوره‌ها، شخصیت‌ها و فرماندهان دفاع مقدس را از جمله محورها و مباحثی دانست که باید به عنوان اولویت ها در راستای تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N61255

وبگردی