آفتاب

دیدار روانچی با معاون بین الملل حزب کمونیست کوبا

دیدار روانچی با معاون بین الملل حزب کمونیست کوبا

مجید روانچی معاون اروپا وآمریکای وزارت امورخارجه در ادامه برنامه‌های سفر خود به کوبا، با خوزه رامون بالاگر رئیس دپارتمان روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار که جمعی از اعضای ارشد حزب کمونیست کوبا ونیز علی چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا حضور داشتند، طرفین مسایل مورد علاقه در عرصه‌های دو جانبه و بین المللی را مورد بحث وتبادل نظر قرار دادند

بالاگر با ارائه توضیحاتی درباره اصول سیاست‌های انقلابی این کشور برای گسترش عدالت اجتماعی و تامین رفاه عادلانه ملت کوبا به توجه خاص این کشور به دو مقوله آموزش وبهداشت ودرمان رایگان همگانی دردوران پس از پیروزی انقلاب به عنوان دو عنصر تضمین کننده پیروزی و پایداری کوبا به رغم همه توطئه ها وتحریمها، موضوع اصلاحات در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی را با لحاظ تجارب ،مطالعه کامل، دخیل کردن نظرات مردم ، حداقل خسارت وپیشگیری ازاشتباهات در قالب حفظ اصول انقلاب، مهمترین برنامه نظام کوبا توصیف کرد.

وی تشکیل پیشرفت نظرات عدالت‌خواهانه و استقلال طلبانه در منطقه را نتیجه یک کار درازمدت رهبران دلسوز این منطقه از جهان برشمرد.

وی در ادامه ضمن تبریک دستاوردهای در عرصه‌های مختلف به ویژه در صحنه دیپلماسی و موفقیتهای حاصل خواهان رایزنی و تبادل نظر مقامات دو کشور جهت استفاده از امکانات وتجارب یکدیگر برای گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو کشور شد.

معاون اروپا وآمریکای وزارت امورخارجه کشورمان با تشریح نظرات رییس جمهور کشورمان بر اهمیت روابط با آمریکای لاتین و نیز ضمن ارائه گزارشی از دستاورهای ایران در زمینه‌های مختلف ، آمادگی و جدیت بیش از پیش بخشهای دولتی وخصوصی را برای گسترش مناسبات بین ایران و کشورهای دوست به ویژه کوبا اعلام کرد.

روانچی هدف خود از سفر به منطقه آمریکای لاتین را رایزنی با مقامات کشورهای دوست به ویژه کوبا جهت یافتن زمینه‌های گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه ایران با این کشورها اعلام و از افزایش تبادل سفر مقامات عالیرتبه دو کشور استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N61160

وبگردی