آفتاب

ایران و روسیه بر گسترش همکاری های سینمایی تاکید کردند

ایران و روسیه بر گسترش همکاری های سینمایی تاکید کردند

مسکو - ایرنا- یوری کالاسوف رییس اداره امور بین الملل اتحادیه سینماگران روسیه با سیدحسین طباطبایی سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در روسیه دیدار کرد و دو طرف خواستار گسترش همکاری های سینمایی بین دو کشور شدند.

به گزارش ایرنا، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز چهارشنبه اعلام کرد: کالاسوف و طباطبایی در باره همکاری های ایران و روسیه در عرصه های فیلم و سینما گفت وگو و تبادل نظر کردند.

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در این دیدار با تمجید از همکاری های موثر اتحادیه سینماگران روسیه با طرف ایرانی در زمینه سازماندهی و اجرای هفته های فیلم ایران در روسیه ، آمادگی این رایزنی را برای گسترش همکاری های سینمایی اعلام کرد.

رییس اداره امور بین الملل اتحادیه سینماگران روسیه نیز با اشاره به جایگاه خوب سینمای ایران در سطح جهانی و پیشرفت های کشورمان در این عرصه، بر علاقمندی روسیه برای گسترش همکاری ها در این عرصه تاکید کرد.

کالاسوف سینمای ایران را برای جامعه هنردوست روسیه یکی از علائق دائمی خواند و با توجه به درخواست مکرر علاقمندان و سینمادوستان روس برای دیدن دوباره آثاری از سینمای امروز ایران ، آمادگی اتحادیه سینماگران روسیه برای برگزاری هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در سه ماه آینده را اعلام کرد.

حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در جشنواره بین المللی فیلم مسکو و برگزاری سخنرانی های علمی – فرهنگی در جمع دانشجویان دانشگاه سینمای مسکو و سازماندهی کارگاه های آموزشی در این زمینه از دیگر توافقاتی بود که در این ملاقات حاصل شد.

اروپام/2242**518** 1337
کد N61115

وبگردی