آفتاب

حاشیه نگاری از سفر روحانی به خوزستان/ چرا رضایی و شمخانی رئیس جمهور را همراهی کردند؟

حاشیه نگاری از سفر روحانی به خوزستان/ چرا رضایی و شمخانی رئیس جمهور را همراهی کردند؟

تنها چند قول به مردم خوزستان داد .

فرشید سلیمانی: خبری از اتخاذ 250 مصوبه در یک جلسه هیات دولت نبود. سفر کاملا ساده و بدون تشریفات برگزار شد حتی اجازه تعطیلی یک مدرسه و اداره برای شلوغ شدن خیابان ها و پرشدن محل سخنرانی داده نشد اما جمعیت قابل توجهی برای خوشامد گویی آمد. مردم اهواز از جهات مختلف به داشتن شم سیاسی مشهور هستند و این را می توان در تاریخ مبارزاتیشان علیه رژیم منحوس پهلوی و وقوع انقلاب اسلامی دید. در شعارهای مردم خبری از مرگ بر این و آن نبود ، پلاکاردها و دست نوشته ها خیلی هوشمندانه و آگاهانه انتخاب شده بود. پلاکاردهایی که مضمون آن « زنده نگه داشتن کارون » ، « تامین هوای پاک و عاری از غبار » ، «ایجاد اشتغال برای جوانان » و « رونق کشاورزی » بود.
خیابان های شهر باز هستند و بگیر و ببندی در کار نیست. رییس جمهور در استانداری مستقر شده است و برای نخستین بار است که خبرنگاران می بینند لازم نیست از یک سالن در این سوی شهر به آن آمفی تئاتر در سوی شهر بروند. مردم هم به امور روزانه خود بدون دردسر می رسند و نیروی انتظامی تمام نیروی خود را برای تامین امنیت در کل شهر بسیج نکرده است. فضای اهواز نظامی نیست و این را می توان در مراسم استقبال در مصلی بزرگ شهر هم دید.
چند روزی است که آسمان اهواز ابری است و مه غلیظی سطح شهر را می پوشاند . وضعیت جوی بصورتی بود که امکان لغو سفر رییس جمهور بسیار بالا بود چه بسا بسیاری از سایت ها با توجه به لغو چندین پرواز از تهران به اهواز در 24 ساعت گذشته و عدم فرود و بازگشت چندین جت مسافربری به تهران نوشتند که این سفر به تعویق افتاده است ، اما از اقشار مختلف مقابل درب فرودگاه حضور داشتند و فریادشان مبارزه دولت با گرانی بود. در دست مرد جوانی کلیدی بزرگ به رنگ پرچم ایران دیده می شد که روی آن با قلمی ریز نوشته شده بود «دولت تدبیر و امید به رویای جوانان بیندیشد.»
اینجا دیار دفاع مقدس است. مشهد الشهدا . در و دیوار خوزستان بوی رشادت و دلیری می دهد و سرداران دفاع مقدس که در اینجا قد کشیده اند باید که رییس جمهوری را در مامن خود همراهی کنند . حضور محسن رضایی و علی شمخانی با رییس جمهور برای همگان خوشایند است تا همگان دریابند که در پس رقابت های سیاسی همه باید قلبشان برای اعتلای این مرز و بوم بتپد .

/2727

کد N61108

وبگردی