آفتاب

نشست سیاسی فرانسوا با موضوع رسوایی اخلاقی

نشست سیاسی فرانسوا با موضوع رسوایی اخلاقی

تهران – ایرنا- نشستی خبری فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه که باید به تشریح سیاست داخلی و خارجی فرانسه اختصاص می یافت، تحت تاثیر افشای رابطه پنهانی او با یک بازیگر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اولاند در نشست خبری خود که دیروز (سه شنبه) برگزار شد و بیش از دو ساعت و نیم بطول انجامید در ابتدا با سوالی در مورد زندگی خصوصی اش مواجه شد، هر چند که از ارائه پاسخ روشن به آن طفره رفت.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، در آغاز نشست خبری، خبرنگاری در مورد جایگاه بانوی اول فرانسه از او توضیح خواست که اولاند در پاسخ گفت: من یک اصل دارم که بر پایه آن باید به صورت خصوصی به موضوعات خصوصی پرداخت، اکنون نه جای پرداختن به این موضوع است و نه زمان آن.

سپس مسئله زندگی خصوصی اولاند جای خود را به اظهاراتی در مورد جزئیات طرح اقتصادی موسوم به ˈپیمان مسئولیت پذیریˈ داد. بر پایه این طرح مالیات شرکت ها در ازای جذب نیروی بیشتر، کاهش می یابد.

رییس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد سیاست خارجی از مسئله مداخله نظامی در کشورهای مالی و آفریقای مرکزی حمایت کرد.

اولاند همچنین در مورد اتحادیه اروپا، نقش فرانسه – آلمان را بسیار مهم ارزیابی و برای تقویت آن ابراز امیدواری کرد. وی همچنین سه پیشنهاد را برای این همکاری های دو جانبه مطرح کرد.

وی اولین پیشنهاد خود را ایجاد همگرایی اقتصادی و اجتماعی میان فرانسه و آلمان خواند و افزود: دومین موضوع، همکاری در زمینه انتقال انرژی و تاسیس یک شرکت بزرگ فرانسوی آلمانی به همین منظور است.

اولاند با بیان این که آخرین پیشنهادش می تواند ˈتعجب آورˈ باشد، گفت: من آرزو می کنم که دو کشور فرانسه و آلمان بتوانند برای دفاع از اروپا اقدام کنند و نشان دهند که مسئولیت واحدی در قبال صلح و امنیت جهان دارند.

مترجمام ** 9053**1337
کد N61063

وبگردی