آفتاب

هواپیماهای عمودپرواز آمریکا در راه اسرائیل

هواپیماهای عمودپرواز آمریکا در راه اسرائیل

تسنیم نوشت:

آمریکا به منظور تقویت نیروی هوایی اسرائیل قصد فروش شش فروند هواپیمای عمودپرواز "اوسپری" به ارزش ۱.۱۳ میلیارد دلار را دارد.
به گزارش  تسنیم به نقل از صدای روسیه؛ پنتاگون برای فروش شش فروند هواپیمای "اوسپری" به اسرائیل در بلندمدت قراردادی به ارزش 1.13 میلیارد دلار برنامه‌ریزی کرده است. بدین‌ترتیب اسرائیل اولین طرف قرارداد خارجی آمریکا خواهد شد که اجازه خرید هواپیمای "اوسپری وی22" را پیدا خواهد کرد. این هواپیما قابلیت بلند شدن از روی زمین همانند بالگرد و به صورت عمودی را دارد و همانند هواپیمای توربین‌دار پرواز می‌کند.

مقامات آمریکایی سال گذشته از تصمیم خود برای فروش این هواپیما به اسرائیل خبر داده بودند اما جزئیات این بسته تسلیحاتی روز سه‌شنبه از سوی پنتاگون به کنگره ارائه شد. کنگره 15 روز زمان دارد تا مخالفت خود را با این قرارداد تسلیحاتی نشان دهد.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی آژانس همکاری امنیتی دفاعی این بسته تسلیحاتی همچنین شامل سیستم‌های هشدار شلیک موشک، سیستم‌های رادیویی، دید در شب و مکان‌یابی است.

طبق اظهارات این آژانس فروش این مدل هواپیما منجر به تقویت قابلیت جستجو، نجات و شرکت در عملیات‌های ویژه  نیروی هوایی اسرائیل خواهد شد.

این هواپیما قابلیت انتقال پرسنل و تجهیزات به مناطقی را دارد که امکان دسترسی دیگر هواپیماهای معمول به ان وجود ندارد. نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار این هواپیما را مورد استفاده قرار داد و فرماندهان نیروی دریایی آمریکا اذعان داشتند که با استفاده از این هواپیما امکان انتقال تعداد بیشتری از نیروها به مسافتهای به مراتب بیشتری به نسبت بالگرد وجود دارد.

52261

کد N60974

وبگردی