آفتاب

رییس جمهوری: خوزستان نماد مقاومت یک ملت است

رییس جمهوری: خوزستان نماد مقاومت یک ملت است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری گفت: خوزستان نماد مقاومت یک ملت است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی لشگر 92 زرهی اهواز اضافه کرد: خوزستان نماد مقاومت یک ملت است؛ همه در این سرزمین جنگیدند؛ آذری و فارس و لر و ترکمن و سیستانی و عرب و همه ایرانیان از سراسر ایران؛همه به خوزستان آمدند و از مرزها دفاع کردند.

وی ادامه داد: هر ملتی و حتی هر دینی دارای یادگارانی است که آن یادگاران هویت تاریخی و خاطره تاریخی آن جمع را می سازد؛ اگر از آیین مقدس اسلام سخن می گوییم، از بدر و احد به عنوان یادگارانی که خاطره جمعی صدر اسلام را تصویر می کند باید یاد کنیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: خوزستان به عنوان یادگار دفاع و ایستادگی و ایثار یک ملت بزرگ است که این یادگاری است که خاطره جمعی ایستادگی و دفاع ملت را می سازد.

وی افزود: نمی توان از بدر سخن گفت و از دلاوری های علی ابن ابیطالب سخن نگفت؛ از احد سخن گفت و از حمزه سیدالشهدا دلاور میدان نبرد احد یاد نکرد؛ خوزستان در کنار همه مردان بزرگی که در دفاع از این سرزمین حماسه و افتخار آفریدند از عملیات مهم شکستن حصر آبادان که در واقع باید گفت آغاز پیروزی در برابر متجاوزین بود تا طریق القدسش و تا فتح المبینش که به راستی فتح آشکار و مبین رزمندگان اسلام بود و تا بیت المقدسش و آزادی خرمشهرش باید یاد کرد که همه آزادخواهان را از غصه رها و آزاد کرد.

رییس جمهوری درادامه سخنان خود به عملیات رمضان و والفجر مقدماتی، رمضان یک، خیبر، کربلای 4 و 5 و همه عملیات های مهم و سرنوشت سازی که در استان خوزستان شاهد آن بودیم اشاره کرد.

سیام(3)**9189** 9012 1418
کد N60941

وبگردی