آفتاب
در دومین روز از همه‌یرسی قانون اساسی مصر؛

بان کی مون، مصری‌ها را به اجتناب از خشونت و احترام به آزادی بیان فراخواند

بان کی مون، مصری‌ها را به اجتناب از خشونت و احترام به آزادی بیان فراخواند

در پی درگیری‌های خشونت آمیز میان حامیان اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی در استان‌های مختلف مصر که به کشته و زخمی شدن دستکم 40 تن انجامید، دبیرکل سازمان ملل از مردم مصر خواست از خشونت‌ اجتناب کرده و به آزادی بیان احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، با آغاز روند همه پرسی قانون اساسی جدید مصر و بروز درگیری‌های شدید میان حامیان اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی در استان‌های مختلف این کشور، مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: بان کی مون روند برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید در مصر را از نزدیک دنبال می‌کند.

وی به نقل از بان کی مون اعلام کرد: از مردم مصر می‌خواهم که از اقدامات خشونت آمیز بپرهیزند و به مساله آزادی بیان احترام بگذارند.

بان کی مون همچنین تاکید کرد که مرحله آتی در روند انتقالی مصر باید شفاف و مسالمت‌آمیز بوده و هیچ کسی در مصر به حاشیه رانده نشود.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه از مردم مصر خواست که بدون اعمال خشونت اختلافاتشان را مطرح کنند.

وی تاکید کرد که سازمان ملل از روند انتقالی در مصر که به اصول دموکراسی و قوانین حقوق بشر پایبند باشد حمایت می‌کند.

روند همه پرسی قانون اساسی جدید مصر روز سه شنبه آغاز و تا ساعت 9 شب ادامه داشت و امروز (چهارشنبه) نیز برای دومین روز ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که در اولین روز برگزاری همه پرسی درگیری‌ شدید میان حامیان اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی در گرفت که طبق آخرین آمار ارائه شده، این درگیری‌ها دست کم 10 کشته و بیش از 32 زخمی بر جای گذاشت.

انتهای پیام

کد N60924

وبگردی