آفتاب
گزارش مجله انگلیسی نشنال؛

بابک زنجانی چقدر ثروت دارد؟

بابک زنجانی چقدر ثروت دارد؟

زنجانی رونق تجارت خود را به دلیل « خواست خداوند » می داند .

به گزارش آفتاب به نقل از جام جم، مجله انگلیسی نشنال با انتشار گزارشی ثروت بابک زنجانی را حدود 14 میلیارد دلارارزیابی کرد و نوشت: زنجانی رونق تجارت خود را به دلیل « خواست خداوند » می داند . بر اساس گزارش های مختلف ، او کار خود را با فروش پوست گوسفند و یا لوازم آرایشی و بهداشتی آغاز کرده و در ادامه توانسته از یکی از دانشگاه های ترکیه مدرک لیسانس مدیریت بحران بگیرد.
بزرگترین شکست وی در سال 1999 اتفاق افتاد ، زمانی که او رانندۀ محسن نوربخش ، رئیس اسبق بانک مرکزی ایران شد. آقای زنجانی استعداد خاصی در امر تبدیل و تبادل پول از خود نشان داد و به آسمان گفته که او به سرعت توانست حدود 17.000 $ در روز از معاملات ارز خارجی به دست آورد . با این حال، هم خانوادۀ نوربخش و هم بانک مرکزی ایران ، هر دو وجود فردی با این نام را در بین کارکنان بانک انکار می کنند.
در هر صورت، بابک زنجانی ، میلیاردر پر زرق و برق ایرانی که ، ساعت مچی 130 هزار درهمی به دست می کند ، و مرسدس بنز SL500 سیاه رنگ سوار می شود و صاحب یک باشگاه فوتبال در تهران است ، اکنون  سقوطی عجیب و تماشایی را تجربه می کند.
بازداشت زنجانی ، یک روز پس ازآن صورت گرفت که رئیس جمهور جدید و میانه روی ایران، حسن روحانی ، به دولت خود دستور داد تا با " فساد مالی " مبارزه کنند ، به ویژه با " چهره های ممتاز " این عرصه که از تحریم های اقتصادی برای ثروت اندوزی خود استفاده کرده اند ، البته او هیچ اشاره ای به آقای زنجانی نکرد.
مرگ شارون مقدمه ظهور دجال


یک خاخام یهود پس از مرگ آریل شارون وعده ظهور «دجال» ( پیامبر دروغین یهود) را داد و گفت:با ظهور دجال دو سوم مردم جهان کشته می شوند.
روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: در واکنش به مرگ شارون فرمانده قتل عام فلسطینیان در اردوگاه صبرا و شتیلا که باعث ناامیدی شدید یهودیان تندرو شده، «یتسحاق کیدوری» خاخام یهودی گفت، این مرگ یکی از نشانه های ظهور دجال است که بنی اسراییل را بر اساس «اسفار عهد قدیم» از ظلم نجات می دهد و تلاش خواهد کرد، دشمنان یهود را از میان بردارد.
یهودیان افراطی با اعلام این که به کیدوری اعتماد دارند، از این خبر خوشحال شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الیوم السابع به نقل از معاریو، یهودیان معتقدند که دجال (پیامبر دروغین یهود) هم اکنون در فلسطین اشغالی حضور دارد، ولی زمان ظهورش نرسیده است.
خاخام یهود همچنین گفت که ظهور عیسی مسیح(ع) به وقوع جنگ سختی بین یهودیان طرفدار دجال و مخالفان او منجر می شود، تا جاییکه یک سوم مردم روی زمین باقی می مانند و بقیه در جنگی که هفت سال طول خواهد کشید، کشته می شوند و پس از آن یاجوج و ماجوج ظاهر می شود.
لغو عضویت احمدی نژاد


دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان از این تشکل لغو عضویت شده است، گفت: باتوجه به حضور وی در کسوت ریاست جمهوری این موضوع تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لغو عضویت شده است.
فدایی ضمن بیان این خبر افزود: احمدی نژاد پس از ریاست جمهوری دوره نهم، دو جلسه بیشتر در این تشکل شرکت نکرد و در دوره دوم نیز در هیچ جلسه ای حضور نیافت و از این رو عملاً لغو عضویت شد که باتوجه به حضور وی در کسوت ریاست جمهوری این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده بود. 
نگرانی های مشترک ایران و آمریکا


سال های سال، ایالات متحده آمریکا برای ایران حکم «شیطان بزرگ» را داشت و، متقابلاً، تهران هم برای واشینگتن «حکومتی یاغی» بود و بخشی از «محور شرارت». با این همه، بالا گرفتن آتش آشفتگی ها در خاورمیانه این دو رقیب دیرین را به دنبال یافتن راه هایی برای همکاری سوق داده است.
 
به خبرگزاری فرانسه، به رغم تضاد عقیدتی میان حکومت شیعی حاکم بر ایران و خصم قدیمی اش در غرب، نگرانی های مشترک درباره افغانستان، سوریه و عراق موجب آب شدن یخ میان این دو شده است.
 
از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک بین ایران و آمریکا  که ۳۵ سال پیش در بحبوحه اشغال سفارت واشینگتن در تهران و گروگان گیری ۴۴۴ روزه کارمندان آن به طور کامل قطع شد اینک در افق پیش رو، هر چند دور دست، به چشم می خورد.
 
علیرضا نادر، تحلیلگر ارشد امور بین الملل مؤسسه «راند» با اشاره به سابقه همکاری های تهران و واشینگتن در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ در زمینه افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت: «هر دو کشور در عین حال نگران مواد مخدر صادر شده از افغانستان نیز هستند. این امر برای ایران چالشی بسیار بزرگ است. اگر مسأله هسته ای حل و فصل شود، از دیدگاه من بهترین زمینه برای همکاری فراهم خواهد شد.»
 
هر دو کشور ایالات متحده و ایران در پی تثبیت نفوذ خود بر منطقه ای هستند که اخیراً دستخوش تحولات سیاسی زیادی بوده است. در یک چنین شرایطی، و با وجود همه چالش ها، تحلیلگران در واشینگتن از هم اینک آینده ای را برای ایران و ایالات متحده توصیف می کنند که در آن روابط دیپلماتیک و همکاری ها بین دو کشور از سر گرفته خواهد شد.
آیا توافق ژنو بازی برد - برد است؟


پیروز مجتهد زاده استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در گفت و گو با تلویزیون بی بی سی در پاسخ به این پرسش که آیا توافق هسته ای ژنو بازی برد - برد است : من با این کلمه برد برد زیاد موافق نیستم معمولاً برای هر بردی یک باختی در میان است و من درست نمی دانم که سیاستمداران حتی در آمریکا وقتی صحبت از برد برد بکنند بازنده ها کدام هستند .
وی افزود: ما به دنیای ژئوپلوتیک جدیدی وارد می شویم که دراین دنیا موازنه قدرت مطرح است، ما داریم به توازن می رسیم که هر قدرتی ظرفیت ها و موقعیت های قدرت دیگر را به رسمیت می شناسد و با آن کنار می آید، از دید من اسم این بازی توازن  و به رسمیت شناختن یکدیگراست که مثلاً ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی ایران را در خاورمیانه به رسمیت بشناسد.
وی گفت: دنیای قبلی دنیای شکست بده و حذف کن و نابود کن بود که جرج بوش این کار را در عراق کرد و چه لطماتی را تحمیل کرد، نه تنها  آمریکا  بلکه بقیه دنیا امروز عاقلانه به این نتیجه رسیدند که دنیا حذف کردن و شکست دادن تمام شد امروز باید با هم کنار بیایند آنچنان که حق و حقوق ملت ها حفظ بشود احترام به حق و حقوق ملت ها سرجای آن باشد و هر کسی هم به منافع ملی خودش برسد بدون اینکه دیگری را شکست بدهد و نابود کند.
کد N60910

وبگردی