آفتاب

اولاند: فرانسه انزجار مذهبی را تحمل نمی‌کند/اروپا باید حامی اقدام ما در آفریقای مرکزی باشد

اولاند: فرانسه انزجار مذهبی را تحمل نمی‌کند/اروپا باید حامی اقدام ما در آفریقای مرکزی باشد

رئیس‌جمهوری فرانسه چند روز پس از انتشار یک تصویر فکاهی ضد یهودی گفت که پاریس هیچ نوع سخن یا اقدام علیه یهودیان، مسلمانان یا مسیحیان را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه ممنوعیت انتشار تصاویر ضد یهودی توسط مانوئل وال، وزیر کشور فرانسه را یک پیروزی توصیف کرد و آن را مورد تحسین قرار داد.

وی همچنین گفت که تمامی اشکال انزجار و نفرت مذهبی به یک شکل مورد مجازات قرار می‌گیرند و افزود: اینها اقدامات منزجانه علیه مذاهب و ادیان هستند و باید مورد محکومیت قرار گیرند و هیچ یک از این اقدامات قابل قبول نیستند. تمامی شهروندان فرانسوی باید مورد حمایت قرار گیرند.

اولاند درباره وضعیت بحرانی در جمهوری آفریقای مرکزی نیز ابراز نگرانی کرد و گفت که کشورهای اروپایی باید از تلاش‌ها و اقدامات پاریس در پایان دادن به خشونت غیرقابل قبول قومی در این کشور آفریقایی حمایت کنند.

وی با اشاره به اعزام سرباز به جمهوری آفریقای مرکزی که یک ماه گذشته میلادی صورت گرفت، افزود: ماموریت ما در این کشور آفریقایی به اتمام نرسیده است. ما باید به این تلاش‌ها ادامه دهیم.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: اروپا باید برای کمک به فرانسه دست به کار شود و درباره عملیات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه در 20 ژانویه 2014 میلادی در اتحادیه اروپا باید تصمیم نهایی ‌آغاز شود.

وی موفقیت‌آمیز بودن مداخله نظامی فرانسه در سال گذشته میلادی در کشور مالی و عقب راندن شبه‌نظامیان از شمال این کشور آفریقایی را مورد تحسین قرار داد و افزود: این یک پیروزی علیه تروریسم، یک پیروزی برای دموکراسی و یک فتح برای توسعه و تحول بود. 800 میلیون یورو (یک میلیارد دلار) در سه بسته از سوی جامعه بین‌الملل برای کمک به مالی و پیشبرد اهداف در این کشور در حال جمع‌آوری است.

اولاند درباره مساله سوریه نیز گفت: 700 فرانسوی برای پیوستن به صحنه نبرد داخلی سوریه وطن خود را ترک گفتند که یک رویداد نگران‌کننده است. رقم قطعی مردان جوان فرانسوی و جوانان خارجی ساکن این کشور که برای جنگ سوریه، فرانسه را ترک کرده‌اند، 700 تن است. تعدادی از آنها نیز کشته شده‌اند.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت، باید به جوانان نسبت به خطرات موجود در سوریه هشدار داد و پاریس باید با تعدادی از شبکه‌ها و مخفیگاه‌های تروریست‌ها مقابله کند.

در همین حال فرانسوا مولن، دادستان پاریس اعلام کرد که بیش از 400 تن آماده رفتن به سوریه هستند.

مقام‌های دولت پاریس نیز اعلام کرده‌اند که حدود 200 شهروند فرانسوی در جریان درگیری‌های سوریه کشته شدند.

انتهای پیام

کد N60877

وبگردی