آفتاب
مهر گزارش می‌دهد/

بندر فراموش‌شده دیر نیازمند منابع مالی پایدار/ اعتبارات شهرداری پاسخگوی هزینه‌ها نیست

بندر فراموش‌شده دیر نیازمند منابع مالی پایدار/ اعتبارات شهرداری پاسخگوی هزینه‌ها نیست

بندردیر- خبرگزاری مهر: بندر دیر یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور است که در حال حاضر از عدم توسعه یافتگی رنج می‌برد و مهمترین دلیل عدم توسعه بندر دیر به‌ویژه در بخش مبلمان شهری به کمبود اعتبارات مالی شهرداری برمی‌گردد که لازم است منابع درامدی پایدار برای شهرداری ایجاد شود و شاهد توسعه بیش از پیش این بندر باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، توسعه مبلمان شهری به عنوان یکی از مهترین فاکتورهای توسعه‌یافتگی یک شهر یا منطقه محسوب می‌شود و شهرهایی که پیشرفت می‌کنند در بخش مبلمان شهری و فضای سبز و زیبایی شهری نیز به خوبی توسعه می‌یابد.

توسعه یک شهر نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف است که اجرای این طرح‌ها نیز نیازمند داشتن اعتبارات مورد نیاز است.

با توجه به عقب‌ماندگی شهر دیر در زمینه توسعه شهری، می‌طلبد که سرعت توسعه این شهر و اجرای طرح‌های شهری در این شهر سرعت بیشتری به خود بگیرد که این موضوع نیازمند داشتن اعتبارات بیشتر در شهرداری است.

اعتباراتی که این روزها به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد، تنها بخشی از هزینه‌های انها را تامین می‌کند و شهرداری‌ها برای حرکت در مسیر توسعه باید منابع درآمدی پایداری داشته باشند.

تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری روش‌های مختلفی دارد که در گفتگو‌هایی که با مسئولان و صاحب‌نظران شهر کنگان داشتیم، این راه‌های درامدی را بررسی و شناسایی کردیم.

منابع مالی شهرداری ها پاسخگوی هزینه های آنان نیست

شهردار اسبق شهر دیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیشبرد اهداف شهرداری نیازمند همکار همه مردم و مسئولان است و هر کسی باید خود را برای کمک به شهرداری مسئول بداند.

موسی محسنی افزود: اکنون منابع مالی شهرداری ها پاسخگوی هزینه های آنان نیست و باید برای جبران این کار دنبال منابع پایدار مالی باشیم.

وی بر لزوم استفاده از منابع درامدی جدید تاکید کرد و بیان داشت: یکی از منابع مالی پایدار، کاهش هزینه‌های شهرداری و ایجاد رغبت برای سرمایه گذاران در شهر است.

شهردار اسبق شهر دیر اضافه کرد: اخذ عوارض قانونی از مردم و شرکت ها وهمکاری اعضای شورا با شهردار در ایجاد درآمد پایدار نقش موثری دارد.

جذب گردشگری در فصل نوروز در ساحل و دریا

یکی دیگر از اهالی فرهنگ شهر دیر گفت: جذب گردشگری در فصل نوروز در ساحل و دریا بهترین درآمد پایدار می تواند برای شهرداری داشته باشد.

علیرضا گرامی مطلق گفت: بنادر همیشه فعالند و می‌توان با برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر سرمایه گذاران را برای ایجاد سرمایه در این بندر تشویق کرد.

وی اضافه کرد: شهرستان دیر قطب تولید محصول گوجه فرنگی در استان و کشور محسوب می شود و شهرداری می تواند با خرید این محصول آن را به سایر شهرها و کشور انتقال دهد و از این امر درآمد پایداری برای خود به دست آورد.

گرامی مطلق بیان داشت: سرمایه گذاری مشترک با سایر شهرداری های همجوار برای خرید کارخانه‌های قیمت بالا، خرید ماشین آلات و به کارگیری آنان در شرکت‌های پارس جنوبی و شمالی از منابع مهم و درآمد پایدار است.

ایجاد موزه مردم شناسی بندر دیر/ استفاده از منابع درآمدی پایدار

شهردار بندردیّرگفت: برای ایجاد درآمد پایدار و مشارکت مردم در امور شهری، باید شهروندان به برنامه‌های شهرداری اعتماد پیدا کنند.

علی منصوری افزود: نگاه این دوره مدیریت شهرداری و اعضای شورای اسلامی برای توسعه شهر و منابع مالی پایدار از دوره های گذشته بسیار متفاوت است.

وی گفت: نگاه و دید مردم به کارها به سوی شهرداری معطوف است و در این راستا مدیریت یک پارچه راه گشای امور به نظر می‌رسد.

شهردار بندر دیر در رابطه با راه‌های پیدایش منابع مالی پایدار برای شهرداری اظهار داشت: آسیب‌شناسی برنامه‌ها مقدمه کار است به طوری که اعتماد در میان مردم ایجاد شود و زمینه مشارکت مردم و به کارگیری سرمایه آنان در شهر منجر شود.

منصوری گفت: آموزش پرسنل شهرداری، دعوت از نخبگان، فرهیختگان و صاحب نظر برای برنامه ریزی بهتر در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری می باشد.

وی با اشاره به ایجاد موزه مردم شناسی بندر دیر یادآور شد: گمرک قدیم بندر دیر که اکنون به یک فضای مخروبه تبدیل شده با نظر کارشناسی فنی وبا حمایت میراث فرهنگی استان وشهرستان قصد داریم مرمت و بازسازی و آن راموزه مردم شناسی شهرستان دیر قراردهیم.

بندر دیر با قدمت چندین ساله به فراموشی سپرده شده است

رئیس شورای اسلامی شهر دیر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از نظر و فکر صاحب نظران و اندیشمندان شهر برای شناسایی منابع مالی پایدار برای شهرداری برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان ضروری است.

عباس پولادی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمادگی کامل دارد با جذب سرمایه داران در شهر سرمایه گذاری کند.

وی گفت: بندر دیر با قدمت چندین ساله اکنون به فراموشی سپرده شده است و دید مسئولان نسبت به این شهر باید تغییر داده شود.

پولادی اضافه کرد: زمانی در این بندر، فرودگاه، صدا و سیما، هتل و گرمابه بوده اما اکنون هیچ کدام از این ها وجود ندارد و تغییر چهره شهر از مطالبات جدی مردم از نمایندگان خود در شورای اسلامی است.

وی بهره گیری از اتاق فکر زمینه رشد و شکوفایی شهر دانست و افزود: نشست با صاحب نظران و فرهیختگان از برنامه های اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

کد N60861

وبگردی