آفتاب

یک کارشناس رسانه ای چین: بین مسلمانان نباید خط تمایز کشید

یک کارشناس رسانه ای چین: بین مسلمانان نباید خط تمایز کشید

پکن - ایرنا - یک کارشناس امور رسانه ای در چین گفت: مسلمانان امتی واحد هستند و نباید بین آنان خط فاصله کشید و فرقه ای برخورد کرد.

ˈلی شیائولانˈ رییس شبکه رسانه ای آنلاین اسلامی چین روز چهارشنبه و همزمان با آغاز هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هفته وحدت که یادگاری از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است، سرمایه ای کلیدی است که باید حفظ شود.

این کارشناس رسانه ای با اشاره به اینکه اگر خواستار وحدت و انسجام به خصوص در برابر دشمنان اسلام هستیم، نباید بین خود خط کشی کنیم، افزود: هر تناقض و اختلافی را می توان با وحدت و انسجام بین مسلمانان از بین برد.

این بانوی مسلمان چینی تاکید کرد: قدرت و شوکت مسلمانان زمانی تقویت می شود که وحدت وجود داشته باشند. مسلمانان در صورتی که وحدت خود را حفظ کنند، اثرگذارترین امت در جهان هستند.

شیائولان با اشاره به اینکه مسلمانان زیادی در چین زندگی می کنند که همواره از هیچ تلاشی برای وحدت دریغ نکرده اند، افزود: فرقی نمی کند که شیعه باشیم یا سنی، مهم این است که ما مسلمانان امتی واحد هستیم که در برابر دشمنان تسلیم نمی شویم و هفته وحدت را نیز بر همین اساس گرامی می داریم.

وی ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در انتخاب ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان هفته وحدت را اقدامی بسیار کارساز و موثر دانست که به خصوص در شرایط فعلی جهان که توطئه های پیچیده ای در حال وقوع است می تواند نجات بخش باشد.

بیش از 23 میلیون مسلمان در نقاط مختلف کشور چین ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت را جشن می گیرند.

مسلمانان چین شامل 10 اقلیت خویی، اویغور، قزاق، قرقیز، تاجیک، ازبک، دون سیان، بائوآن، سالار و تاتار هستند که در سراسر این کشور پهناور پراکنده هستند.

آساق ** 275 ** 2100**1545
کد N60854

وبگردی