آفتاب

مفتح: تأمین بیمه روستائیان در قبال افزایش مالیات بر ارزش افزوده منوط به تصمیم مجلس است

مفتح: تأمین بیمه روستائیان در قبال افزایش مالیات بر ارزش افزوده منوط به تصمیم مجلس است

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده، گفت: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات اثرات اقتصادی خود را دارد اما باید ببینیم در قبال این افزایش قیمت چه خدماتی ارائه می‌شود.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در جریان بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه 93 افزایش دو درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده پیش‌بینی شده که در صورت تصویب نهایی این افزایش قیمت به مردم تحمیل میشود و البته درآمدهای دولت را افزایش می‌دهد. اما اینکه در مقابل این افزایش قیمت چه خدماتی پیش‌بینی خواهد شد تصمیمی است که صحن علنی مجلس در این رابطه اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: در بخش هزینه‌ای که هنوز به تصویب کمیسیون تلفیق نرسیده‌ دولت پیش‌بینی کرده که درآمد حاصل از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای تأمین درمان روستاییان وبیماران صعب‌العلاج اختصاص یابد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس یادآور شد: در حال حاضر مشکل درمان خصوصا در روستاها و در ارتباط با بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و بیماران خاص بسیار زیاد است. همچنین هدف ما در برنامه پنجم این بوده که مردم تنها 30 درصد هزینه درمان را پرداخت کنند در حالی که این امر هنوز محقق نشده است. بنابراین دولت می‌خواهد این افزایش درآمد را برای درمان روستاییان هزینه کند تا پرداختی مردم بابت درمان کمتر باشد.

این عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به تاکید دولت و مجلس برای هزینه کرد درآمدهای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در چند بخش از جمله حوزه سلامت تصریح کرد: این پیش‌بینی برای این است که پرداختی مردم درحوزه درمانی کمتر باشد.

مفتح در پایان گفت که تأمین بیمه درمانی روستاییان در قبال افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده موضوعی است که نمایندگان مجلس در صحن علنی باید آن را مورد ارزیابی قرار دهند و تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ کنند.

انتهای پیام

کد N60684

وبگردی