آفتاب

اولاند: درباره زندگی خصوصی‌ام نپرسید/ باید بیشتر و بهتر تولید کنیم

اولاند: درباره زندگی خصوصی‌ام نپرسید/ باید بیشتر و بهتر تولید کنیم

رئیس‌جمهوری فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی خبرنگاران را از پرسش درباره زندگی خصوصی‌ وی منع کرد. او در این کنفرانس برنامه‌های اقتصادی‌ خود را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این کنفرانس مطبوعاتی که در پاریس برگزار شد، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه قصد داشت تنها پیرامون سیاست‌های اقتصادی جدیدش، از جمله برداشتن فشار از کارفرمایان به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد اما اولین سوال کنفرانس این بود: آقای رئیس جمهور، آیا خانم تریرویلر هنوز بانوی اول فرانسه است؟

این سوال به اخباری اشاره دارد که در چند روز اخیر پیرامون روابط اولاند با یک هنرپیشه در فرانسه جنجال به پا کرده است؛ اخباری که گفته‌ می‌شود علت بستری شدن شریک زندگی فعلی اولاند، خانم والری تریرویلر در بیمارستان است.

اولاند در پاسخ به این خبرنگار گفت: من سوال شما را می‌فهمم و شما هم حتما پاسخ مرا درک خواهید کرد. مسائل خصوصی باید خصوصی بمانند. به همین دلیل من در این باره به هیچ سوال دیگری پاسخ نخواهم داد. من یک اصل دارم که به موضوعات خصوصی باید به صورت خصوصی رسیدگی شود و باید به حریم خصوصی احترام گذاشت و اکنون نه جای پرداختن به این موضوع و نه زمان آن است.

او ضمن «دردناک» خواندن شرایطی که اکنون با آن دست به گریبان است، وعده داد که پیش از سفرش به واشنگتن در ماه آینده میلادی به این پرسش پاسخ دهد.

در این کنفرانس خبری سایر پرسش‌های خبرنگاران نیز چندان برای اولاند خوشایند نبود. خبرنگاری پرسید: آقای اولاند، شما هنوز خود را سوسیالیست می‌دانید یا لیبرال؟

این سوال به سیاست اقتصادی جدید اولاند برمی‌گشت که بیشتر به نفع اقشار بالایی جامعه است تا مردم. به گفته فرانسوا اولاند، فرانسه در سال‌های اخیر قدرت اقتصادی خود را از دست داده است و او قصد دارد با برنامه‌هایش این کشور را به موقعیت سابق بازگرداند.

اولاند معتقد است که وضع بازار کار در فرانسه به ثبات رسیده اما باید بهبود بیشتری یابد. او گفت: ما باید بیشتر و بهتر تولید کنیم. برای رسیدن به این «بیشتر» و «بهتر» اولاند قصد دارد از فشار مالیاتی بر صاحبان شرکت‌ها و صنایع کم کند.

به گزارش دویچه وله، وی اعلام کرده که برای رفع مشکل بیکاری، سعی دارد هزینه‌های کار را کاهش دهد تا نیروی کار بیشتری جذب بازار کار شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه درباره اقتصاد کشورش گفت: ما تصمیم داریم مبلغ ۱۵ میلیارد یورو صرفه‌جویی کنیم و سپس، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۱۰۱۷ میلادی ضروری است که حداقل مبلغ ۵۰ میلیارد یورو نیز علاوه بر این رقم ذخیره شود. این رقم بالایی است و قبلا هرگز چنین کاری انجام نشده است اما اگر از همه چیز به صورت واقعی استفاده کنیم، تنها با چهار درصد کاستن از مجموع هزینه‌های اجتماعی، می‌توان به این هدف رسید.

او در زمینه سیاست خارجی فرانسه، پس از ستودن تلاش سربازان فرانسوی در مداخلات نظامی در مالی و آفریقای مرکزی، به سیاست پاریس در اتحادیه اروپا پرداخت و به طور ویژه درباره رابطه میان دو کشور آلمان و فرانسه گفت: من سه پیشنهاد دارم. اولین پیشنهاد، همکاری اقتصادی و اجتماعی میان فرانسه و آلمان است. دومین موضوع، همکاری برای انتقال انرژی است و ایده این است که یک شرکت بزرگ فرانسوی-آلمانی برای انتقال انرژی تشکیل شود. آخرین پیشنهادم ممکن است تعجب‌آور باشد. من آرزو می‌کنم که دو کشور فرانسه و آلمان بتوانند از اروپا دفاع کنند و نشان دهند که یک مسئولیت مشترک در قبال صلح و امنیت جهان دارند.

اولاند همچنین ضمن یاد کردن از چهار خبرنگار فرانسوی که گروگان گرفته شده‌اند، اعلام کرد، تمام تلاش خود را برای آزادی آن‌ها انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N60607

وبگردی