آفتاب

سازمان اطلاعات ترکیه ارتباط با ترور سه رهبر کرد را رد کرد

سازمان اطلاعات ترکیه ارتباط با ترور سه رهبر کرد را رد کرد

آنکارا - ایرنا - سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈ میت ˈ با انتشار اطلاعیه ای ارتباط این سازمان با ترور سه نفر از رهبران ˈ پ.ک.ک ˈ در پاریس را تکذیب کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، برخی از رسانه های ترکیه سازمان اطلاعات و امنیت این کشور را متهم به دخالت در ترور سه نفر از رهبران حزب غیر قانونی کارگران کرد ˈپ.ک.کˈ در پاریس ، برای ضربه زدن به روند مذاکرات صلح دولت آنکارا با این حزب کردند

سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در این اطلاعیه هرگونه ارتباط این سازمان با ترور سه رهبر ˈپ.ک.کˈ را تکذیب و اخبار منتشر شده توسط رسانه های جمعی در این باره را رد کرد.

در این اطلاعیه آمده است : با این وجود این سازمان بررسی های لازم را در لایه های داخلی آن آغاز کرده است.

همزمان با آغاز مذاکرات صلح میان حکومت ترکیه با عبدالله اوج آلان ˈ رهبر زندانیˈˈˈپ.ک.کˈ سه تن از سران ˈپ.ک.ک سال گذشته در پاریس به قتل رسیدند.

ˈˈسکینه جانسز از بنیانگذاران ˈˈپ.ک.ک ˈˈ و دو زن دیگر از سرانˈ ˈپ.ک.ک ˈدر حمله افراد ناشناس به ضرب گلوله کشته شدند.

این حادثه درˈˈمرکز اطلاعات کردستانˈˈ در پاریس که باˈˈ پ.ک.کˈ ˈارتباط نزدیک دارد، رخ داد و در این حادثه ˈفیدان دوغانˈ عضو نهاد موسوم به کنگره ملی کرد در اروپا و ˈلیلا سونمز ˈ از فعالان کرد نیز کشته شدند.

وکیل ˈ فتح الله گولن ˈ رهبر جماعت نور در ترکیه، نیز پیش از این اتهام دست داشتن این جماعت در ترور سه نفر از رهبران ˈپ.ک.کˈ در پاریس را رد کرده بود.

خاورم ** 230**536
کد N60582

وبگردی