آفتاب

روحانی:گفتند ایران هسته ای شده و بهانه به دست غربی ها دادند/نه به زبان که در عمل رهبری را قبول داریم

روحانی:گفتند ایران هسته ای شده و بهانه به دست غربی ها دادند/نه به زبان که در عمل رهبری را قبول داریم

رئیس جمهور در دیدار با علما و فضلای اهواز به تبیین اشتباه برخی ها که منجر به بهانه تراشی غربی ها علیه ایران شد پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار که در استانداری خوزستان برگزار شد با بیان اینکه حوزه علمیه قم شخصیت هایی همچون امام خمینی را تربیت کرده است که افتخار روحانیت و شیعه و حرکت های آزادی بخش است گفت: کشورهای غربی در سالهای اخیر دو بهانه برای اسلام هراسی و ایران هراسی پیدا کرده اند و برای رسیدن به این اهداف تلاش می کنند که یکی از این بهانه ها نشان دادن خشونت در اسلام است و بهانه دوم موضوع فن آوری صلح آمیز هسنه ای ایران است.

وی تاکید کرد: کشورهای غربی به دنبال این هستند که این موضوع را ترویج هستند که ایران دنبال بمب هسته ای است و می خواهد آن را در اختیار گروههای تروریستی قرار دهد. در صورتی که ایران در هیچ مقطعی به دنبال بمب هسته ای نبوده و نیستیم.
روحانی تصریح کرد: یکی از اهداف بنده این بوده است که بتوانم در حد توانم این دو بهانه غربی ها را کاهش داده و یا آنها را برطرف کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت در 5 ماه گذشته یک گام بزرگ در زمینه مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی برداشته است و در این زمینه بنده در سخنرانی های خود همواره بر مقابله اسلام با خشونت تاکید کردم و طرحی را با عنوان دنیای عاری از خشونت مطرح کردم.

حسن روحانی در جمع علما، فضلا و طلاب خوزستان با استناد به فتوای مقام معظم رهبری درخصوص حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای، تاکید کرد: اگر ایران دنبال بمب هسته‌ای بود، چرا ما برای غنی‌سازی می‌خواستیم با غرب معامله کنیم و برای غنی‌سازی می‌خواستیم از جانب آن‌ها سوخت لازم را تامین کنیم؟
روحانی تاکید کرد: گاهی برخی به اشتباه و البته از روی ندانستن می گفتند ایران هسته ای شده است که معنی این هسته ای شدن در دنیا همان ساخت بمب است. این افراد به جای آنکه بگویند دنبال تولید سوخت برای نیروگاههای خود هستیم از واژه ایران هسته ای استفاده می کردند.
روحانی افزود: ما را به تحریم بردند و ظلم و فشار زیادی به مردم وارد شد و این یک ظلم ناروا به مردم بود. و ما برای خرید گندم و دارو نیز با مشکلات فراوانی روبرو بودیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: دولت بر اساس اصل قانون اساسی به غیر از مسائل فقهی و شرعی معتقد است که سیاست های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است و این موضوع را نه به زبان که در عمل قبول داریم و ما می دانیم عظمت رهبر معظم انقلاب عظمت ایران است.

/2727

کد N60552

وبگردی