آفتاب

اردوغان رخدادهای ترکیه را کودتا علیه دولت آنکارا خواند

اردوغان رخدادهای ترکیه را کودتا علیه دولت آنکارا خواند

آنکارا - ایرنا - ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه عملیات ارتشا و فساد در این کشور را کودتایی علیه دولت آنکارا خواند.

به گزارش ایرنا ، نخست وزیر ترکیه امروز - سه شنبه - در نشست پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه در مجلس ملی این کشور با اشاره به عملیات ارتشا و فساد در این کشور گفت : این عملیات کودتایی علیه دولت آنکارا و لکه سیاهی در دمکراسی و حکومت قانون در این کشور است.

وی از جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ به عنوان ˈ باندی غیر قانونی در دولت ˈ نام برد و افزود : به مبارزه با این جماعت همچنان ادامه خواهیم داد.

در پی عملیات مبارزه با ارتشا و فساد توسط پلیس و دادستان استانبول در روز 17 دسامبر، شماری از منتسبان به دولت آنکارا از جمله دو نفر از فرزندان وزرای سابق کابینه ترکیه به اتهام فساد مالی و اخذ رشوه دستگیر شدند.

مقامات دولتی ترکیه در پی این عملیات آن را منتسب به جماعت نور کردند.

وی در ادامه به قوه قضاییه ترکیه اشاره کرد و گفت: افرادی در این قوه صادقانه در حال فعالیت هستند ولی افرادی دیگر با سازمان های غیر قانونی در ارتباط هستند که تاریخ آنان را نخواهد بخشید و ما به افشای فعالیت های آنان خواهیم پرداخت.

نخست وزیر ترکیه در ادامه گفت: قدرتهای خارجی و عوامل داخلی آنان در پشت پرده رخدادهای اخیر در ترکیه وجود دارند و هدف آنان جلوگیری از رشد ترکیه و ضربه زدن به سیاست خارجی این کشور است.

خاورم /2010 *230 ** 1514
کد N60417

وبگردی