آفتاب
اخبار بحرین/

استفاده نظامیان آل خلیفه از گلوله جنگی/71 ورزشگاه در بازداشت گاههای رژیم بحرین

استفاده نظامیان آل خلیفه از گلوله جنگی/71 ورزشگاه در بازداشت گاههای رژیم بحرین

واکنش مخالفان به ادامه تلاشها رژیم ضد مساجد،استفاده از گلوله جنگی علیه جوانان بحرینی و بازداشت تعداد زیادی از ورزشکاران از مهمترین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنامه، منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: رژیم بحرین به دنبال بنا کردن مسجد عین رستان که در سال 2011 ویران شده است در مکانی غیر از مکان اصلی این مسجد است.

این منابع بیان کردند: این اقدام در ادامه تلاش های رژیم بحرین و به ویژه احداث مسجد البربغی در مکان دیگر است.

از سوی دیگر جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای با اشاره به این اقدام رژیم آن را اقدامی برای از بین بردن آثار تاریخی و باستانی دانست.

همزمان با این اقدامات مجید العلوی وزیر کار سابق بحرین با اشاره به تخریب مسجد صعصعه بن صوحان از صحابی این سئول را مطرح کرد که آیا داعش در بحرین شعبه دارد؟ زیرا تخریب مساجد و مراقد از سرگرمی مطلوب این گروه است.

میثم السلمان مسئول آزادی های دینی مرکز پیگیری حقوق بشر بحرین گفت: تخریب مسجد صعصعه بن صوحان نابودی میراث ملی است.بر اساس منابع تاریخی وی در سال 60 هجری فوت کرده است و بنابرین قدمت این مسجد به بیش از 1300 سال می رسد.

این درحالی است که هادی الموسوی از اعضای جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به ممانعت رژیم از ورود فرستاده ویژه امور شکنجه سازمان ملل به نام خوان ماندیز گفت: رژیم به آنچه جامعه بین المللی به آن اعتماد دارد اعتمادی ندارد و عدم اجازه به این نماینده نشانه این است که شکنجه در جریان است و گرنه اگر اوضاع عادی بود برای وی فرش قرمز پهن می کردند.

وی افزود: شکایات زندانیان جو و الحوض الجاف ادامه دارد.در ماه دسامبر2013 شاهد افزایش تعداد اعتراضات بودیم.745 اعتراض داشتیم که 400 اعتراض به شدت از سوی نظامیان رژیم سرکوب شد و بسیاری از منازل در معرض گازهای سمی قرار گرفتند.در این مدت 183 نفر بازداشت شدند که در میان آنها 31 نوجوان قرار دارند و شواهد از شکنجه آنها حکایت دارد.

الموسوی بیان کرد: فردی که بازداشت می شود معمولا خانواده وی تا سه روز از سرنوشت وی اطلاعی ندارند و در مواری بیش از سه روز نیز خانواده بازداشت شدگان را بی خبر نگه می دارند مسئول کیست؟ حسین الغسره یک مرد پنجاه ساله که از دیسک رنج می برد بازداشت شده است و خانواده وی از سرنوشت اش اطلاعی ندارند.به چه دلیل خانواده وی مجازات می کنند و به آنها نمی گویند که الغسره را در کجا نگهداری می کنند؟

وی تاکید کرد: در منطقه المرخ از گلوله جنگی استفاده شده است و دو جوانی که در معرض تیراندازی با گلوله جنگی قرار گرفته اند وضع بغرنجی دارند و وزارت کشور وضع وخیم آنها را به خانواده هایشان نمی گوید.

الموسوی بیان کرد: شکنجه در بازداشت گاه ها ادامه دارد و تنها در ماه گذشته میلادی هفده مورد شکنجه گزارش شده  و این رقم افزایش داشته است.

از سوی دیگر شورای اسلامی علمای بحرین با صدور بیانیه ای درباره سرنوشت محمود الموسوی از علمای دینی بحرینی که چند روز قبل بازداشت شده است ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه عملکرد امنیتی،یورش به منازل،مصادره دارایی ها مورد انتقاد قرار گرفت و این اقدامات مغایر با قوانین حقوق بشری عنوان شد.

شورای اسلامی علما خواستار آزادی فوری الموسوی شد.

این در حالی است که کمیته ملی دفاع از ورزشکاران اعلام کرد: از زمان انقلاب 14 فوریه2011 تاکنون ورزشکاران در معرض اقدامات برنامه ریزی شده قرار گرفته اند و تا 13 ژانویه2014 حدود 71 ورزشکار را بازداشت کرده اند.

 

کد N60331

وبگردی