آفتاب

نخست وزیر لیبی: اگر مجبور باشیم برای امنیت خونریزی خواهیم کرد

نخست وزیر لیبی: اگر مجبور باشیم برای امنیت خونریزی خواهیم کرد

همشهری آنلاین: نخست وزیر لیبی، با بیان اینکه پس از انقلاب در لیبی امنیت برقرار نشده است، تاکید کرد: دولت برای حفظ امنیت اگر مجبور باشد به خونریزی خواهد پرداخت.

جهان > آفریقا- همشهری آنلاین:
نخست وزیر لیبی، با بیان اینکه پس از انقلاب در لیبی امنیت برقرار نشده است، تاکید کرد: دولت برای حفظ امنیت اگر مجبور باشد به خونریزی خواهد پرداخت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی المیادین، علی زیدان در کنفرانس مطبوعاتی در طرابلس گفت: لیبی پس از انقلاب که دولت، ارتش و پلیس فروپاشید اکنون در شرایط ضعف به سر می برد. تاکنون ما نتوانسته ایم در زمینه امنیتی موفق شویم. ما به هیچ وجه نتوانستیم در این خصوص موفق شویم. ترورها و بمب گذاری ها همچنان در کشور وجود دارد و این به علت این است که پس از انقلاب سلاح و تسلیحات نظامی در سراسر لیبی منتشر شد.

وی گفت: رژیم سابق مواد منفجره، تسلیحات و مهمات نظامی در کشور انبار کرده بود که پس از انقلاب این سلاح ها به دست مردم افتاد.

نخست وزیر لیبی خطاب به مردم کشورش گفت: از مردم لیبی می خواهم که متوجه مرحله کنونی باشند که مرحله و برهه ای خطرناک است و بر وضع کنونی و آینده کشور تاثیرگذار خواهد بود. اکنون لازم است به کارگیری تسلیحات نظامی در کشور ساماندهی شود.

وی گفت: ما تلاش کردیم که بیست هزار نیروی پلیس آموزش دهیم. دو روز پیش سازمان آموزش نظامی به من اعلام کرد که اکنون مشخص نیست که نیروهای پلیس آموزش دیده به کجا رفته اند و به فراخوانی که داده می شود توجه نمی کنند. فضای رعب و وحشت در کشور سبب هراس نیروهای پلیس شده است. نیروهای پلیس با سلاح هایی مانند «کلت کمری» یا «سلاح های سبک» به رویارویی با افرادی می روند که مدعی اند انقلابی هستند ولی در واقع چنین نیستند. پلیس در حالی به مواجهه با این افراد می رود که با سلاح هایی مانند «آر.پی.جی» و سلاح های سنگین مواجه و در نتیجه دچار عرب و وحشت می شود. از این رو، قادر به رویارویی با این افراد نیستند.

نخست وزیر لیبی تاکید کرد: رویکردی که ما در پیش گرفته ایم این است که از خونریزی جلوگیری کنیم، اما این مسئله نیز محقق نمی شود و ما برای حفظ امنیت مجبور به ریختن خون برخی ها می شویم.

علی زیدان در ادامه درباره توانمندی ارتش کشورش نیز گفت: ما به شیوه های مختلف برای تقویت ارتش در داخل و خارج لیبی تلاش می کنیم، اما این روند در دولت کند پیش می رود. ما از اعتراف کردن به کوتاهی های خود بیمی نداریم. ما انسان هستیم و در شرایط خاصی با موانع پیش روی زیادی و سختی به سر می بریم.

نخست وزیر لیبی تاکید کرد: باید از به وجود آمدن خلاء سیاسی در کشور جلوگیری کنیم زیرا این امر برای کشور فاجعه به شمار می رود. زبان گفتمان و مذاکره زبانی است که دولت از ابتدای روی کار آمدن بر آن تاکید کرده است.

کد N60292

وبگردی