آفتاب
اردوغان:

منتقدان دولت پاسخشان را در انتخابات سی ام مارس می گرند

منتقدان دولت پاسخشان را در انتخابات سی ام مارس می گرند

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به انتقادهای گروه های اپوزیسیون از عملکرد دولت، پاسخ به این انتقادها را به انتخابات محلی ماه مارس موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه TRT، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه طی سخنانی در آنکارا گفت: یازده سال است برای ترکیه کار می کنیم. مردم فرق بین کسانی که کار می کنند و کسانی که تنها حرف می زنند را بهتر می فهمند. ما با عشق و شوق در این راه گام بر می داریم اما کسانی هستند که به دنبال ایجاد مانع بر سر راه ما هستند.

وی افزود: مردم ترکیه چه آنها که در شهر هستند و چه کسانی که در مزارع مشغول به کارند با رای دادن به نمایندگانشان صاحب اقتدار در عرصه سیاسی می شوند. پیشرفت های ما در بخش کشاورزی موید کارهایی است که در این بخش انجام شده است. دشمنان ترکیه به دنبال کاهش اقتدار و متاثر ساختن آینده کشور هستند اما مردم در انتخابات سی ام مارس به آنها پاسخی قاطع خواهند داد.  

اردوغان تاکید کرد: انتقادهایی که هفدهم سپتامبر به دولت شد، اقدامی بود که بر ضد منافع ملی و با هدف تضعیف دولت انجام گرفت. منتقدان با مطرح کردن اتهام فساد علیه دولت برای انتخابات آتی نقشه کشیده اند.

وی در واکنش به انتقادها علیه سیستم اطلاعاتی ترکیه اظهار داشت: دستگاه اطلاعاتی کشور نیز از انتقادها در امان نماند، این دستگاه برای منافع کشور و حفظ امنیت آن فعالیت می کند، سوال من این است، دستگاه اطلاعاتی برای کشور کار می کند، شما برای چه کسانی کار می کنید؟ به گفته اردوغان گروه های مخالف به دنبال تصاحب کرسی نخست وزیری هستند و برای آنها منافع کشور مهم نیست. یکی از همین منتقدان در انفجار ریحانلی هفت روز به این منطقه نرفت، دلیلش چه بود؟

نخست وزیر ترکیه در پایان یادآور شد: سرنوشت کشور بر اساس خواست سرمایه داران و گروه های سیاسی تعیین نمی شود، بلکه این مردم هستند که سرنوشت کشور را رقم می زنند. اقدامات منتقدان در واقع بی احترامی به خواست و اراده مردم است. ما اجازه نمی دهیم مخالفان در دستگاه قضایی و نظام داوری مداخله کنند.

کد N60169

وبگردی