آفتاب
افضلی فرد:

پرونده شکایت توزیع ناعادلانه بودجه سال 93 روی میز کمیسیون اصل 90

پرونده شکایت توزیع ناعادلانه بودجه سال 93 روی میز کمیسیون اصل 90

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نمایندگان درباره توزیع ناعادلانه بودجه سال 93 کل کشور در استان های خود، شکایت هایی را مطرح کرده اند که درباره این موضوع پرونده ای در کمیسیون تشکیل شده است.

«مصطفی افضلی فرد» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اعلام این مطلب افزود : این شکایت ها درباره توزیع ناعادلانه بودجه بخصوص در زمینه آموزش و پژوهش و تکمیل پروژه های عمرانی در استان های مختلف است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شکایت عنوان شده که برخی استان ها تا 300 درصد افزایش بودجه داشته و برخی از استان ها نیز نسبت به سال قبل با کاهش بسیار زیادی در زمینه بودجه مواجه بوده اند، تصریح کرد: دولت باید درباره معیار و شاخص های توزیع بودجه سال 93 توضیحات و دلایل متقن و مشخصی ارایه دهد.

وی ادامه داد: برای پیگیری موضوع توزیع بودجه در لایحه سال آینده، کمیسیون اصل 90 بنا دارد تا از نمایندگان دولت جهت پاسخ به این سوالات و شکایات برای حضور در این کمیسیون دعوت کند.

افضلی فرد در عین حال گفت: هم اکنون لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و اگر نمایندگان، توزیع ناعادلانه بودجه را اصلاح کردند ، دیگر دلیلی برای پی گیری پرونده و شکایت نمایندگان وجود ندارد و در غیر این صورت، کمیسیون اصل 90 به بررسی آن خواهد پرداخت.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح توزیع ناعادلانه بودجه در لایحه سال آینده کل کشور گفت: با توجه به اینکه فعلا نمایندگان تمامی کمیسیون ها در کمیسیون تلفیق حضور دارند ، تا زمان بررسی نهایی لایحه بودجه سال آینده و ارایه آن به هیات رییسه مجلس برای طرح در صحن علنی، کمیسیون اصل 90 برای بررسی شکایات منتظر خواهد ماند.



** دستگاه های سهل انگار در طرح کاداستر مهلت یک هفته ای برای حضور در کمیسیون اصل 90 دارند



وی درباره سهل انگاری برخی دستگاه ها در اجرای طرح کاداستر (نظامی که طی آن کمیت، مقدار، نوع ملک و کیفیت مالکیت آن برای تمامی املاک کشور تعیین می شود) و مهلت یک هفته ای کمیسیون اصل 90 به این دستگاه ها برای ارایه توضیحات گفت: قرار بود ظرف یک هفته اگر 6 دستگاه سهل انگار در این زمینه مستندات خود را ارایه نکردند، نام آنها رسانه ای شود، اما به دلیل تعطیلی هفته جاری مجلس، این دستگاه ها دلایل خود را می توانند در هفته آینده به کمیسیون ارایه دهند.

سیام**9103** 1449
کد N60099

وبگردی