آفتاب

کشته شدن یک آلمانی در حمله پهپاد آمریکایی به پاکستان

کشته شدن یک آلمانی در حمله پهپاد آمریکایی به پاکستان

یک هفته نامه آلمانی از کشته شدن یک شهروند این کشور در حمله هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا به منطقه ای در مرز پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، "پاتریک کلاوس ان." شهروندی آلمانی است که در حمله اخیر یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) آمریکایی به منطقه ای مرزی در پاکستان کشته شده است. این فرد جزو شبه نظامیانی بوده که پس از محلق شدن به گروهی موسوم به "جنبش اسلامی ازبکستان" به پاکستان رفته است.

این مطلب پس از آن منتشر می شود که طی روزهای اخیر فعالان بنیادگرا در آلمان با انتشار ویدئویی در اینترنت از کشته شدن یک عضو خود در پاکستان خبر دادند. دولت آلمان فرد کشته شده را پاتریک 27 ساله معرفی و اعلام کرده وی از شهر اوفنباخ این کشور به گروه تروریستی ازبکستانی پیوسته و به همراه شمار دیگری از فعالان این گروه در حمله آمریکا کشته شده است.

وضعیت امنیتی ویژه در مناطق قبیله نشین ایالت وزیرستان که موجب شده دسترسی به این منطقه حتی برای ارتش پاکستان نیز با دشوار همراه باشد، شرایط مناسبی را برای فعالیت شبه نظامیان وابسته به القاعده و دیگر گروه های تروریستی فراهم کرده است.

گفتنی است گروه تروریستی موسوم به "جنبش اسلامی ازبکستان" که در افغانستان و پاکستان فعالیت می کند نیروهای خود را از طریق تبلیغات و از میان جوانان به ویژه وابستگان به گروه های افراطی در اروپا جذب می کند. "یاسین" و "منیر" دو برادر آلمانی اهل شهر بن جزو کسانی هستند که طی این سالها با عضویت در گروه مذکور به پاکستان عزیمت کرده اند.    

کد N60075

وبگردی