آفتاب

چرخش مواضع حکمتیار در قبال انتخابات/ هند درباره افغانستان نشست بین المللی برگزار می کند

چرخش مواضع حکمتیار در قبال انتخابات/ هند درباره افغانستان نشست بین المللی برگزار می کند

چرخش مواضع حکمتیار در قبال انتخابات، برگزاری دو نشست بین المللی درباره افغانستان در هند و واکنش اوباما به انتقادهای رابرت گیتس از جمله تحولات مرتبط با افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزار مهر به نقل از رویترز، با وجود آنکه گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی حکمتیار مخالفت خود را با برگزاری انتخابات در حضور نیروهای خارجی اعلام کرده بود، هم اکنون در چرخشی 180 درجه از مواضع خود و در نامه ای به رهبران حزب اسلامی در 34 ولایت از آنها خواست تا در انتخابات آتی شوراهای ولایتی افغانستان که قرار است در تاریخ 16 فروردین در سراسر این کشور برگزار شود، شرکت کنند.

رسانه ها گزارش دادند که به نظر می رسد اظهارات حکمتیار انتقاد طالبان را به همراه داشته باشد و نشان می دهد که حزب اسلامی حکمتیار در پی ایفای نقش سیاسی در افغانستان است.

خبر دیگر اینکه قرار است دو نشست بین المللی درباره اوضاع امنیتی افغانستان و خروج نظامیان ناتو از این کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه در هند برگزار شود و ایران نیز یکی از شرکت کنندگان این نشست ها است.

نمایندگان ارشد 53 کشور جهان در نشست روز پنجشنبه گروه بین المللی تماس برای افغانستان-پاکستان موسوم به (ICG) که آلمان پیشنهاد برگزاری آن را داده شرکت می کنند. همچنین نشست گروه قلب آسیا روز جمعه با شرکت 30 وزیر و مقام ارشد کشورهای منطقه برگزار می شود که افغانستان خود نیز پیشنهاد برگزاری آن را با توجه به اوضاع کنونی این کشور داده است.

همچنین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتقادهای رابرت گیتس وزیر دفاع سابق این کشور ضمن حمایت از سیاست های خود در افغانستان گفت جنگ هرگز آسان نبوده اما سیاست درست را در پیش گرفته است.

 

کد N60074

وبگردی