آفتاب

خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی جایگزین شوهرعمه شد/ نشست نمایندگان آمریکا و کره جنوبی درباره پیونگ یانگ

خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی جایگزین شوهرعمه شد/ نشست نمایندگان آمریکا و کره جنوبی درباره پیونگ یانگ

انتصاب خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی به عنوان مسئول خزانه‌ داری، کاهش شمار پناهندگان به سئول و نشست نمایندگان آمریکا و کره جنوبی درباره کره شمالی از جمله خبرهای مرتبط با تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدای روسیه از انتصاب کیم یئو جونگ خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی به عنوان مسئول خزانه‌ داری و جایگزین جانگ سونگ تائک شوهر عمه اعدام شده‌ کیم جونگ اون رهبر این کشور خبر داد که مسئولیت  تامین زغال سنگ، برق، سوخت، لباس و سایر ملزومات برای ارتش کره شمالی را بر عهده دارد.

این رسانه روسی همچنین از واگذاری مسئولیت بانک تائه سونگ، بانک اتحاد مجدد و توسعه و تعدادی پروژه توریستی و خط آهن به خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه همچنین از فرار بیش از هزار و 516 نفر از مردم کره شمالی در سال 2013 به کره جنوبی خبر داد، این درحالیست که در پنج سال گذشته سالانه سه هزار نفر از طریق چین به کره جنوبی فرار کرده اند که کاهش شمار افراد متواری در نتیجه سیاست کیم جونگ اون برای افزایش تدابیر مرزی و آغاز تلاشها برای بازگرداندن پناهندگان این کشور است که در چین مخفی شده‌ اند و از طریق هوایی برای پناهندگی به سئول می‌ روند.

روزنامه رودونگ شینمون نیز با اشاره به تلاش کره شمالی برای بهبود روابط با همسایه اش نوشت که پیونگ یانگ بهبود روابط بین دو کره را بسیار مهم و حیاتی خوانده است.

یونهاپ نیز از برگزاری سومین نشست "ریو سه سئونگ" معاون وزیر دفاع کره جنوبی و "الاین بون" معاون سیاستگذاری دفاع موشکی و هسته ای وزیر دفاع آمریکا و "دیوید هلوی" معاون آسیای شرقی وزیر دفاع آمریکا خبر داد که قرار است به مدت دو روز با هدف بررسی راههای مقابله با تهدیدهای برنامه هسته‌ ای و سلاحهای کشتار جمعی کره‌ جنوبی در محل فرماندهی اقیانوسیه آمریکا در جزیره هاوایی برگزار شود.

کد N60020

وبگردی