آفتاب

ترکیه سیاست خارجی خود را بازبینی می کند

ترکیه سیاست خارجی خود را بازبینی می کند

آنکارا - ایرنا - وزارت امور خارجه ترکیه ، سفرای این کشور از سراسر جهان را گردهم آورده تا در شرایطی که سیاست داخلی این کشور تحت تاثیر فساد گسترده مقامات قرار گرفته است، سیاست خارجی این کشور را مورد بازبینی قرار دهد.

روزنامه حریت چاپ ترکیه امروز در مطلبی با عنوان ˈدولت آنکارا سیاست خارجی خود را بازبینی می کندˈ نوشت: سفرای این کشور در ششمین گردهم آیی خود در شرایطی که سیاست داخلی این کشور تحت تاثیر فساد گسترده مقامات قرار گرفته است در باره بازبینی سیاست خارجی ترکیه به بحث و تبادل نظر می پردازند.

این گردهمایی که از روز گذشته در آنکارا برپا شده است، پس از افشای فساد مالی گسترده در میان ارکان وابسته به دولت در ترکیه و استعفای مقامات ارشد دولتی، این کشور را با بحران بی سابقه ای در سطح داخلی روبه رو کرده است .

بر اساس این گزارش، ˈعلی بابا جان ˈ معاون نخست وزیر ترکیه، یک موضوع مورد بررسی در این گردهمایی را “اقتصاد و دیپلماسی موثر” عنوان کرد. اما تمرکز اصلی این کنفرانس بر موضوع “دموکراسی قوی” خواهد بود.

رییس جمهوری اسلونی، وزیر امور خارجه عمان و دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی نیز در این گردهمایی حضور دارند.

حریت در این گزارش افزود: همراهی دولت ترکیه با کشورهای غربی در حمایت از تروریست ها در سوریه سبب شده است به روابط تجاری ترکیه با کشورهای منطقه آسیب جدی وارد شود.

سفرای ترکیه در کشورهای مختلف به منظور تعیین استراتژی های آینده و اجرای سیاست خارجی این کشور از روز گذشته در آنکارا گرد هم آمده اند.

ششمین نشست سفرای ترکیه در کشورهای مختلف جهان به ریاست ˈ احمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه در سه شهر آنکارا ، آدانا و مرسین و با عنوان ˈدمکراسی قوی ، اقتصاد پویا و دیپلماسی موثرˈ برگزار می شود.

براساس این گزارش ، در این نشست شرکت کنندگان به ارزیابی سیاست خارجی و روابط بین الملل ترکیه ، تعیین استراتژی های آینده در اجرای سیاست خارجی و هماهنگی با ادارات و سازمان های مختلف می پردازند.

خاورم ** 230 **1010
کد N59880

وبگردی