آفتاب

روحانی در جمع مردم اهواز: توافق ژنو به معنی تسلیم قدرت​های بزرگ در برابر ملت ایران است

روحانی در جمع مردم اهواز: توافق ژنو به معنی تسلیم قدرت​های بزرگ در برابر ملت ایران است

رئیس جمهور در جمع مردم اهواز گفت که ما نیازمند هجرت به سمت جامعه​ای متحد هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به اهواز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم اهواز و در مصلای این شهر با بیان اینکه اکنون درماه ربیع الاول هستیم و این ماه ولادت نور ، ماه ولادت امام صادق و ماه هجرت است گفت: ما نیز امروز به هجرت نیازداریم. هجرت از شرایط بد زندگی به شرایط مطلوب. هجرت از تورم و رکود و بیکاری و گرانی به اشتغال. هجرت از جامعه ای که دیگران برای ما شکاف درست کردند به جامعه ای متحد. هجرت از روابطی که با جهان شایسته ایران نیست تا رسیدن به رابطه سازنده با جهان .

روحانی با بیان اینکه دولت در طول 5 ماه گذشته ام های ارزنده ای را برداشته است گفت: تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد. توافق ژنو یعنی اینکه قدرتهای بزرگ در برابر ملت ایران تسلیم شدند و جهان فناوری صلح آمیز هسته ای ایران را پذیرفته است و سد تحریم ها شکسته شده است.

روحانی همچنین درباره مشکلات استان خوزستان گفت: قول می دهم دولت با تمام توان پروژه های عظیم استان را اجرایی کند.

رئیس جمهور همچنین درباره احیای رود کارون گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آب قرار شده است از سرشاخه های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ استفاده دیگری صورت نگیرد و پروژه های قبلی متوقف خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل خواهد شد گفت: برای خرمشهر و آبادان نیز تلاش شده است تا در زمان کوتاه به اهداف خود در زمینه آب آشامیدنی برسیم.

رئیس هیات دولت درباره طرح های آبادانی استان خوزستان تاکید کرد: پاکسازی و لایروبی اروند از برنامه های مهم دولت است و برای اینکار توافقاتی با دولت عراق صورت گرفته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: منطقه آزاد اروند شرایط مناسبی ندارد و دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اروند اعلام کند.

همچنین روحانی برای دقایقی به زبان عربی با مردم اهواز سخن گفت.

وی خطاب به مردم خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان نماد مقاومت، شجاعت و حمایت از انقلاب در سال‌های گذشته هستند، صرف‌نظر از اینکه آن‌ها در چه استانی زندگی می‌کنند باید عنوان کنم که آن‌ها یکی از بافرهنگ‌ترین مردم ایران هستند.

رئیس جمهور افزود: دلایل زیادی برای متمایز شدن مردم خوزستان نسبت به جاهای دیگر است ولی داشتن فرهنگ و ادب بالا و همچنین شناخته شدن به ولایتمداری بارزترین وجه تمایز آن‌ها به شما می‌رود.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: خوزستانی‌ها افراد مشهور و بالنده بی‌شماری را در طول تاریخ به مذهب تشیع و دین اسلام معرفی کردند، از آن جمله می‌توان به علی‌بن مهزیار اهوازی و دعبل خزائی شاعر معروف اهل‌بیت(ع) اشاره کرد.

رئیس جمهور عنوان کرد: مردم خوزستان همواره به علت داشتن فرهنگ والا و شجاعت مایه افتخار کل مردم ایران زمین بودند و تاریخ شهادت می‌دهد آنها چه حماسه‌هایی خلق کردند.

روحانی گفت: امروز خدا را شکر می‌کنم که دیدار شما مردم خوزستان نصیب من شده است و از خداوند می‌خواهم تا یک بار دیگر و به‌زودی مجددا به دیدار شما بیایم.

وی اظهار کرد: از استقبال شما مردان و زنان خوزستانی از من تشکر می‌کنم و از درگاه خدا می‌خواهم همواره شما را در راه حمایت از دین اسلام و مذهب تشیع ثابت قدم بگذارد. 

 

27219

 

 

کد N59873

وبگردی