آفتاب
با فریاد لبیک یا رسول الله /

نمایش میلیونی وحدت اهل تشیع و تسنن پاکستان در ایام میلاد پیامبر رحمت (ص)

نمایش میلیونی وحدت اهل تشیع و تسنن پاکستان در ایام میلاد پیامبر رحمت (ص)

اسلام آباد - ایرنا - میلیونها مسلمان پاکستانی روز سه شنبه در قالب احزاب و گروههای مذهبی و سیاسی در جشن ایام میلاد ( هفته وحدت ) نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم خواستار اتحاد میان فرقه های مذهبی شده و شیعیان پاکستانی نیز در کنار جامعه اهل تسنن این کشور با سردادن فریادهای لبیک یا رسول الله ؛ وحدت مسلمانان را به نمایش گذاشتند.

میلیونها پاکستانی بمنظور استقبال از ایام جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز 12 ربیع الاول ؛ جشن های گسترده مردمی در مناطق مختلف و شهرهای سراسر این کشور را برپا کردند.

رهبران مذهبی پاکستان از هواداران خود خواستند تا با بازتاب وحدت و برادری, ضمن اجرای اعمال دینی و سنتی به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) بااتحاد و یکپارچگی وحدت مسلمانان در برابر عناصر ضد اسلامی و دشمن مسلمانان را به نمایش گذارند.

رهبران گروههای شیعه و سنی خواستار وحدت بیشتر و همچنین رسیدگی به امور دینی و اقتصادی خانواده های پاکستانی شدند.

از شب گذشته در شهرهای اسلام آباد ؛ کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق و شهرهای راولپندی جشن های مشترکی به اهتمام سازمان های شیعی و اهل سنت آغاز شده است.

مسلمانان (اهل تشیع و سنت ) در شهر کراچی شب گذشته (دوشنبه) با روشن کردن 13 هزار شمع، رکورد جهانی رادر این خصوص به ثبت رساندند.

12 ربیع الاول به عنوان میلاد حضرت محمد (ص) رویداد تاریخی درمیان مسلمانان اهل سنت به همراه اعیاد فطر و قربان در نزد مسلمانان پاکستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به این مناسبت خیابانها, اماکن عمومی و مذهبی و موسسات آموزشی و دولتی آذین بندی شده و دولت پاکستان نیز 12 ربیع الاول را تعطیل عمومی اعلام کرده است.

مسلمانان پاکستانی در شهرهای این کشور با راه اندازی گروههای شاد به قصیده خوانی و مدیحه سرایی پرداخته و با فریادهای لبیک ˈیا رسول الله و یا نبی صلوات الله علیکˈ بصورت جمعی راهپیمایی می کنند.

در این روز به خصوص علما بر وحدت میان امت مسلمان تاکید کرده و مسلمان پاکستانی نیز برای سربلندی مردم و کشور خود دعا می کنند.

بزرگترین جشن میلاد پیامر گرامی اسلام (ص) در مسجد ˈفیصلˈ اسلام آباد و مسجد ˈشاهیˈ در لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

از سوی دیگر دولت پاکستان نیز برای حفظ آرامش در آیین های مذهبی و دسته جات میلاد پیامبر؛ تدابیر شدید امنیتی در شهرها و مناطق این کشور برقرار کرده است.

آساق ** 1095**5981
کد N59837

وبگردی