آفتاب
گفت و گو با نماینده مردم خوزستان در مجلس؛

تفاوتهای دولت روحانی با احمدی نژاد/ در سفر باید شناخت

تفاوتهای دولت روحانی با احمدی نژاد/ در سفر باید شناخت

حسن روحانی رئیس جمهور و هیئت دولت امروز صبح و با تاخیری چند ساعته به اهواز رسیدند. این نخستین سفر استانی روحانی در قامت رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

 
به گزارش خبرنگار آفتاب، حسن روحانی در حالی اهواز را به عنوان نخستین مقصد سفر استانی خود انتخاب کرده است که به گفته معاونین وی، در این سفر بر خلاف سفرهای استانی دولت محمود احمدی نژاد، دیگر خبری از مصوبات پرتعداد در جلسات دو سه ساعته نخواهد بود، و از سوی دیگر رئیس جمهور برای دیدار با مردم شهرها و روستاهای مختلف و سخنرانی های تبلیغی و هیجانی، برنامه ای نخواهد داشت.
حجت الله درویش پور عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، درباره مهمترین تفاوتهای سفر استانی دولت روحانی و سفرهای دولت احمدی نژاد می گوید: به نظر من مهمترین تفاوت سفر استانی دولت یازدهم با سفرهای دولتهای آقای احمدی نژاد این است که دولت آقای روحانی قول داده تنها طرح هایی را تصویب کند که حتما قابل اجرا باشند. دیگر خبری از سیل مصوبات استانی نیست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می افزاید: در سفر دولت یازدهم طرح هایی مصوب می شوند که قابلیت اجرا داشته باشند و در دولت دهم چنین نبود. 
درویش پور ادامه می دهد: حوزه انتخابیه ایذه و باغملک که من افتخار نمایندگی آن را دارم، در سفرهای استانی دولت آقای احمدی نژاد، چیزی حدود 400 مصوبه داشت، که متاسفانه چیزی از این میان به اجرا نرسید! دولت یازدهم قول داده که از این گونه مصوبات بپرهیزد و این مهمترین تفاوت سفرهای استانی دولت یازدهم با دولت نهم و دهم است.  امیدواریم این دولت در اجرا نیز موفق باشد. 
نماینده مردم خوزستان در خانه ملت می گوید: تفاوت دیگر سفر استانی دولت یازدهم با سفرهای دولتهای قبل، این است که رئیس جمهور در این سفر بیشتر وقت خود را با حضور کارشناسان و مسئولان و نمایندگان و نخبان استان به بحث و بررسی مسایل کلیدی استان می گذراند و کمتر در شهرها و روستاها به دیدار مردمی و حضور در اجتماعات و سخنرانی خواهد پرداخت. 
درویش پر معتقد است: این تصمیمی درست است، چرا که بهتر این است که وقت رئیس جمهور صرف کار کارشناسی و امور اساسی شود و نیازی به این نیست که رئیس جمهور تمام نقاط را دِه به دِه بگردد و با تمام مردم سخن بگوید! در این صورت دیگر زمانی برای تمرکز بر مسایل و مشکلات کشور و استان باقی نمی ماند.
وی می افزاید: پیش از سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به استان اعلام شده بود که در این سفر از افتتاح طرح ها خبری نخواهد بود. علت این امر نیز آن است که در حال حاضر در استان خوزستان طرحی که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و قابل بهره برداری باشد، وجود ندارد. به نظر من این ناشی از سیاست درست دولت یازدهم است که می گوید طرحی را که عملیات اجرایی آن به پایان نرسیده است، افتتاح نمی کنیم! 
درویش پور با اشاره به اقدامات دولت احمدی نژاد در سفرهای استانی می گوید: در دولت آقای احمدی نژاد بارها شاهد آن بودیم که یک طرح بارها کلنگ زنی و افتتاح می شد، اما در قابل بهره برداری نبود. در زمان دولتهای نهم و دهم طرح هایی داشتیم که به افتتاح شدند، اما همچنان عاطل و باطل مانده اند و قابلیت استفاده و بهره برداری ندارند؛ مانند چند بیمارستان و پروژه های مسکن مهر و ... . 
وی ادامه می دهد: از میان طرح های مهم استان خوزستان که دولت دهم علی رغم تصویب، آنها را به انجام نرساند، می توان به 3 پروژه مهم برای آبرسانی به سراسر نقاط استان اشاره کرد که به نام طرح الغدیر معروف شدند. این طرح شامل سه بخش بود که در بخش نخست آن، آبرسانی به شهر اهواز و شهرهای اطراف آن تا خرمشهر و آبادان، در بخش دوم آبرسانی به مناطق شمال شرق استان یعنی ایذه و باغملک، رامهرمز و رامشیر، تا هفتکل، و در بخش سوم آبرسانی به منطقه شرق استان یعنی سربندر، آقاجری، ماهشهر و ... مدنظر بود. 
درویش پور می افزاید: دولت دهم این طرح بزرگ را در سفر استانی به خوزستان تصویب کرد، اما به جز برخی کارهای جزیی، اقدامی برای عملیاتی شدن آن صورت نگرفت و کم آبی همچنان مشکل اصلی این استان باقی ماند. 
وی می گوید: در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک نیز که من به نمایندگی از این حوزه در مجلس شورای اسلامی حضور دارم، طرح های بسیاری درسفرهای دولت قبل به تصویب رسیدند که عملی نشدند؛ از آن میان می توان به دوطرح مهم راه آهن این حوزه و پروژه چهاربانده کردن جاده اهواز – ایذه – چارمحال اشاره کرد.
 
کد N59776

وبگردی