آفتاب
پایگاه خبری رادیکال:

القاعده کمک های جمع آوری شده در ترکیه را به سوریه ارسال می کند

القاعده کمک های جمع آوری شده در ترکیه را به سوریه ارسال می کند

آنکارا - ایرنا - پایگاه خبری ˈرادیکالˈ ترکیه روز سه شنبه فاش کرد که شبکه ˈالقاعدهˈ در ترکیه کمک های جمع آوری شده با عنوان ˈذکات و فطریهˈ را برای نیروهای تروریستی این شبکه در سوریه ارسال می کند.

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری نوشت: عملیات همزمان پلیس ترکیه در شش استان این کشور برای دستگیری نیروهای القاعده به اتهام اعزام عناصر و جمع آوری کمک مالی به نیروهای القاعده در سوریه ، افغانستان و پاکستان صورت گرفت.

به نوشته این پایگاه خبری ، نیروهای القاعده در ترکیه متهم به اعزام گروه های 15 نفری برای ملحق شدن به تروریست ها در سوریه و کمک به عبور اعضای این گروه از پاکستان و افغانستان از طریق ترکیه به سوریه هستند.

این پایگاه خبری با عنوان اینکه نیروهای القاعده در ترکیه کمک های مالی جمع آوری شده با عنوان ذکات و فطریه را به سوریه ارسال می کردند، نوشت : افزون بر آن نیروهای القاعده در ترکیه متهم به ارسال کمک های تسلیحاتی، دارویی و غذایی به اعضای خود در افغانستان ، پاکستان و سوریه نیز هستند.

پلیس ترکیه در پی رسیدن نیروهای گروه تروریستی تکفیری ˈدولت اسلامی عراق و شام ˈ(داعش) وابسته به القاعده به مرزهای این کشور و سوریه ، روز سه شنبه در عملیاتی مرد شماره دو القاعده در خاورمیانه را دستگیر کرد.

پلیس ترکیه عملیات خود را صبح امروز علیه نیروهای القاعده در استانهای ˈوانˈ ، ˈاستانبولˈ، ˈکیلیسˈ، ˈآداناˈ، ˈغازی آنتپˈ و ˈقیصریهˈ برای دستگیری مرد شماره دو القاعده ، آغاز کرده بود.

بر اساس این گزارش، این عملیات با در نظر گرفتن احتمال درگیری مسلحانه، تحت تدابیر امنیتی شدید انجام شد و در آن صدها مامور پلیس و نیروهای ژاندارمری ترکیه حضور داشتند .

به نوشته منابع خبری ترکیه ، در این عملیات ˈابراهیم شنˈ که از وی به عنوان فرد شماره دو القاعده در خاورمیانه نام برده می شود و ˈهالیس بایانجوکˈ مسوول ساختار این گروه تروریستی در ترکیه، به همراه سه نفر در استانبول دستگیر شده اند.

شمار دقیق بازداشت شدگان در این عملیات هنوز از سوی پلیس ترکیه اعلام نشده است.

خاورم**2012**230**1651
کد N59743

وبگردی