آفتاب
کارخانه:

«احمدی روشن» انرژی هسته‌ای را در کشور بومی‌سازی کرد

«احمدی روشن» انرژی هسته‌ای را در کشور بومی‌سازی کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شواری اسلامی گفت: احمدی روشن در بومی‌سازی تجهیزات انرژی هسته‌ای نقش آفرینی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، ابراهیم کارخانه ظهر روز 24 دی ماه سال جاری در مراسم گرامیداشت سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن اظهار کرد: مصطفی احمدی روشن در زمانی که کشور ما به صورت 100 درصد تحریم بود تجهیزات مورد نیاز و اساسی انرژی هسته‌ای را تولید کرد و این موضوع موجب پیشرفت چشم گیر کشور در حوزه انرژی هسته‌ای شد.

وی افزود: مصطفی احمدی روشن شبانه روز در کنار وسایل آزمایشگاه ایثار می‌کرد و مشغول فعالیت در ساخت مواد مورد نیاز در حوزه انرژی هسته‌ای بود و در حال حاضر ما موظف به نگهداری از این دستاوردها هستیم.

کارخانه تصریح کرد: در سال 83 زمانی که کشور ما تهدید شد دانشمندان از هیچ گونه تلاشی کوتاهی نکردند و به فعالیت خود ادامه دادند.

وی به مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: در زمینه مذاکرات ژنو ما همچنان به فعالیت‌های خود در زمینه انرژی هسته‌ای ادامه می‌دهیم اما تنها تا شش ماه پیشرفت در این زمینه متوقف شده و برای شش ماه آینده برنامه ریزی‌های مناسبی انجام خواهد شد.

وی گفت: کشور ما به دنبال انرژی هسته‌ای برای بهره‌مندی از تجهیزات پزشکی است بنابراین در این زمینه نباید کوتاهی کنیم.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اراک دو مورد از تاسیسات فعالیت می‌کند که یکی از آنها تاسیسات هسته‌ای آب سنگین است و دیگری راکتور هسته‌ای آب سنگین است که تاسیسات دوم برای ما اهمیت دارد و باید از این تاسیسات به نحو خوبی بهره‌مند شویم.

کارخانه خاطرنشان کرد: کشور ما در حوزه انرژی هسته‌ای رتبه هشتم جهان را دارد که آمریکا و اروپا از این رتبه وحشت دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خانواده احمدی روشن در راه انقلاب، فرزندشان را تقدیم کردند و این شهید نیز یکی دیگر از شهدای راه انقلاب است که تنها از مردم خواستار نگهداری اسلام و دستاوردهای شهدا هستند.

انتهای پیام

کد N59733

وبگردی