آفتاب

محاصره وزارتخانه‌ ها و بانک مرکزی تایلند/ نشست کابینه لغو شد

محاصره وزارتخانه‌ ها و بانک مرکزی تایلند/ نشست کابینه لغو شد

ادامه تظاهرات گسترده ضد دولتی، محاصره وزارتخانه‌ ها و بانک مرکزی، حمله به ساختمان بازار بورس و لغو نشست کابینه از جمله خبرهای مرتبط با تایلند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز با اشاره به ادامه تظاهرات گسترده ضد دولتی در تایلند که از روز گذشته تاکنون با هدف تعطیلی بانکوک آغاز شده است، نوشت معترضان که خواستار کناره گیری یینگلاک شیناواترا نخست وزیر از قدرت بوده، شماری از وزارتخانه‌ ها و بانک مرکزی را محاصره کرده و به ساختمان بازار بورس این کشور حمله کردند و کارکنان این مراکز نیز فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند.

رسانه ها همچنین با اشاره به پیشنهاد شیناواترا به رهبران مخالف و احزاب سیاسی برای گفتگو درباره زمانبندی انتخابات پارلمانی در روز چهارشنبه از لغو نشست کابینه در امروز سه شنبه خبر دادند.

معترضان که از قشر متوسط و وفادار به پادشاهی تایلند هستند، ضمن رد پیشنهاد برگزاری انتخابات در پی تشکیل یک شورای مردمی غیر منتخب به جای دولت با هدف تغییر سیستم انتخاباتی هستند.

معترضان که در پی فلج کردن بانکوک و کناره گیری نخست وزیر از قدرت هستند، همچنین خواستار پیوستن مردم تایلند به تظاهرات کنندگان شدند.

کد N59612

وبگردی