آفتاب
روحانی توافق ژنو را تفسیر کرد؛

تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ایران و شکستن سد تحریم‌ها

تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ایران و شکستن سد تحریم‌ها

رئیس جمهور با بیان اینکه تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، گفت: توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران، توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح آمیزی که در سایه تلاش و ایثارگری دانشمندان جوان به دست آورده‌ایم و توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا بر ملت صلح دوست ایران تحمیل شده بود.


به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور در سخنرانی خود در اجتماع مردم اهواز در مصلای این شهر گفت: مردم عزیز خوزستان، همه زنان و مردان این سرزمین مقاوم، سلام بر شما مردم، سلام بر عشایر عرب و لر و بختیاری، سلام بر دزفول و شوشتر و سراسر استان خوزستان، سلام بر جای جای این سرزمین پاک؛ در آغاز مایلم به خاطر تاخیر در ورود به اهواز عزیز به دلیل مشکل مه گرفتگی و مشکل پروازی که می خواهم از شما عذرخواهی کنم که از صبح اول وقت تا الان در مصلی در خیابان ها در فرودگاه اجتماع کرده بودید؛ درود من بر همه شما مردم خونگرم و وفادار.

رئیس جمهور اضافه کرد: از من سوال کردند که چرا اولین دیدار مردمی از خوزستان؟ من از این سوال متعجبم؛ خوزستان نه به دلیل استان مرزی بودنش؛ نه به این دلیل که استان زرخیز است؛ نه به دلیل معادنش، سرزمین حاصلخیزش و راه های استارتژیکش بلکه به خاطر مردم غیورش.

روحانی تصریح کرد: استان خوزستان یعنی مردم مقاومی که هشت سال در برابر جهان ایستادند و پیروز شدند.

وی تصریح کرد: جای جای این استان به عنوان تربت پاک برای ملت ایران است؛ من دراین سفر دلم می خواست به همه جاهایی که سرزمین جهاد و شهادت بود، از بستانش، سوسنگردش، حمیدیه اش، هورش، حسینیه اش، شلمچه اش، طریق القدسش، فتح المبینش، بیت المقدسش، خیبرش، بدرش، والفجرش، کربلای 4 و 5، رمضانش و همه عملیات سرنوشت سازش؛ ای کاش می شد همه این تربت های پاک را زیارت می کردم و سر تواضع را در برابر رزمندگان عزیز یک بار دیگر فرود می آوردم.

روحانی افزود: من می دانم شما از صبح تا الان در مصلی و خیابان و فرودگاه منتظر مانده اید؛ اما به طور خلاصه در دو مبحث کوتاه نکاتی را به عرض شما می رسانم؛ نخست، این ماه، ماه ربیع الاول است، ماه ربیع الاول یعنی ماه ولادت نور، ماه ولادت پیامبر اعظم، ماه ولادت امام صادق، یعنی ماه هجرت پیغمبر؛ و من می خواهم یک کلمه راجع به هجرت بگویم؛ مردم، ما نیاز به هجرت داریم؛ هجرتت از شرایط بد زندگی به شرایط مطلوب؛ هجرت از تورم و رکود و گرانی و بیکاری تا اشتغال؛ هجرت از جامعه ای که دیگران برای ما شکاف درست کردند تا به یک جامعه متحد؛ هجرت از روابطی که با جهان شایسته این ملت بزرگ نیست تا رسیدن به یک روابط سازنده با جهان.

رییس جمهور افزود: دولت در طول 5 ماه گذشته به یاری خداوند، با حمایت شما مردم غیور و با کمک ها و تدبیر مقام معظم رهبری به حول و قوه الهی قدم های ارزنده ای را برداشته است.

روحانی با بیان اینکه در زمینه روابط خارجی تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، ادامه داد: می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد: توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح آمیزی که در سایه تلاش و ایثارگری دانشمندان جوان به دست آورده‌ایم.

روحانی تاکید کرد: توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا بر ملت صلح دوست ایران تحمیل شده بود.



کد N59608

وبگردی