آفتاب

پیشنهادات جان کری برای حل مساله ‌آوارگان فلسطینی بدون حق بازگشت

پیشنهادات جان کری برای حل مساله ‌آوارگان فلسطینی بدون حق بازگشت

یک مسئول فلسطینی فاش کرد که جان کری چهار پیشنهاد برای حل و فصل مساله آوارگان فلسطینی ارائه داده که در میان آنها گزینه حق بازگشت آوارگان به سرزمین فلسطین وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مسئول آگاه فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با روزنامه اردنی "الغد" عنوان داشت: جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا چهار پیشنهاد برای حل و فصل مساله آوارگان فلسطینی ارائه داده که در میان آنها گزینه حق بازگشت آوارگان به سرزمین فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: یکی از پیشنهادهای جان کری این است که آوارگان به کشور کانادا بروند و پیشنهاد دیگر ماندن فلسطینی‌ها در همان کشورهایی است که در حال حاضر مقیم آن هستند.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: سومین پیشنهاد کری این است که آوارگان فلسطینی در کشور آتی فلسطین زندگی کنند و پیشنهاد چهارم اینکه درخواست برای اقامت در اسرائیل ارائه دهند و مسئولان اسرائیلی این درخواست را بر اساس قوانین و ضوابطی که خود تدوین می‌کنند، مورد بررسی قرار دهند.

وی اظهار کرد: سه گزینه به جز آن گزینه‌ای که مبنی بر اقامت آنها در کشور آتی فلسطین است، مشروط به این است که طرف‌های ذی‌ربط از جمله کشورهای میزبان آوارگان سوری و کانادا و همچنین مسئولان اسرائیلی با ‌آن موافقت کنند.

این مسئول فلسطینی در ادامه گفت: کری به مسئولان فلسطینی و اسرائیلی اعلام کرده است که بهترین و آسان‌ترین راه حل این است که آوارگان در همان کشورهایی که هستند، بمانند چرا که از نظر کری آنها در این کشورها از ثبات و زندگی امن برخوردار هستند.

وی عنوان داشت: این پیشنهادها به هیچ وجه شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی خود نمی‌شود که در سال‌های 1948 تا 1967 از آن بیرون رانده شدند.

انتهای پیام

کد N59557

وبگردی