آفتاب

جدال لفظی مقامات نظامی هند و پاکستان بر سر کشمیر

جدال لفظی مقامات نظامی هند و پاکستان بر سر کشمیر

به رغم کاهش چشمگیر تنش‌ها در مرز هند و پاکستان در منطقه کشمیر در پی نشست میان دو فرمانده ارشد ارتش‌های دو کشور، فرمانده کل ارتش هند اتهامات و تهدیداتی را علیه پاکستان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، ژنرال بکرام سینگ، فرمانده ارتش هند در سخنانی در کنفرانس خبری سالانه خود گفت: ما همواره با پاکستان مقابله به مثل خواهیم کرد. اگر همسایگان ما از قوانین پیروی کنند، ما نیز از آنها پیروی می‌کنیم، اما اگر آنها قوانین را بکشنند ما نیز به آنها پایبند نیستیم و آنها را زیر پا می‌گذاریم.

وی افزود: موارد نقض آتش‌بس همچنان ادامه دارد. از زمان توافق بر سر نقض آتش‌بس، موارد نقض کاهش یافته‌اند. پس از آن آتش‌بس‌ها عمدتا به منظور نفوذ صورت گرفته است.

در پاسخ به اظهارات فرمانده ارتش هند، سخنگوی ارتش پاکستان خواهان خویشتنداری شده و گفت: بیانیه فرمانده ارتش هند بر خلاف حقایق موجود است. چنین اتهاماتی و اظهارات تحریک‌آمیزی تاسف‌برانگیز و زیان‌بار هستند.

سخنگوی ارتش پاکستان تاکید کرد: ارتش پاکستان به توافق آتش‌بس چه به متن ‌آن و چه به روح آن احترام می‌گذارد.

فرمانده ارتش هند در ادامه اظهاراتش گفت: نسبت به نقض حقوق بشر سیاست تحمل صفر وجود خواهد داشت.

ژنرال سینگ همچنین نسبت به نفوذ شبه‌نظامیان از افغانستان به منطقه کشمیر به دنبال خروج نظامیان خارجی در سال 2014 از این کشور هشدار داد.

انتهای پیام

کد N59412

وبگردی