آفتاب

استرالیا از تعطیلی چهار اردوگاه پناهجویان در این کشور خبر داد

استرالیا از تعطیلی چهار اردوگاه پناهجویان در این کشور خبر داد

تهران - ایرنا - وزیر مهاجرت استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد: چهار اردوگاه و مرکز نگهداری مهاجران غیرقانونی در خاک استرالیا تعطیل می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «اسکات موریسون» در بیانیه ای اعلام کرد: تعطیلی این مراکز در پی اتخاذ سیاست های ضد مهاجرتی دولت استرالیا صورت گرفته است.

وی در این بیانیه اعلام کرد: این اردوگاه های مهاجران که یک شرکت انگلیسی آنها را اداره می کند، در نقطه ای دورافتاده قرار دارد و ازنظر تسهیلات و نیز هزینه هایی که صرف آن می شود، کارآیی چندانی ندارد.

به گفته موریسون، این مراکز تا پایان ماه فوریه (بهمن) تعطیل خواهد شد و پناهجویانی که درآن اسکان یافته اند به مراکز دیگری منتقل می شوند.

شمار پناهجویانی که در این مراکز نگهداری می شود، ذکر نشده است، اما گفته می شود دو اردوگاه از این چهار مرکز محل نگهداری حدود 250 نفر بوده و دو اردوگاه دیگر از ماه سپتامبر(شهریور) خالی بوده است.

تصمیم دولت استرالیا برای تعطیل کردن این چهار مرکز نگهداری مهاجران غیرقانونی در پی تشدید سیاست های ضد مهاجرتی «تونی ابوت» نخست وزیر این کشور اتخاذ شد.

دولت استرالیا در پی اتخاذ سیاست سختگیرانه جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی و پس از آنکه «تونی ابوت» نخست وزیر این کشور در شهریور ماه گذشته قدرت را در این کشور حوزه اقیانوسیه در دست گرفت، دستور داد تا پناهجویانی غیرقانونی که با قایق های مستعمل از طریق اندونزی خود را به استرالیا می رسانند، به جزیره «پاپوآ گینه نو» در نزدیکی اندونزی منتقل شوند.

با وجود اتخاذ شرایط سخت دولت استرالیا، شمار پناهجویان غیرقانونی از کشورهای افغانستان، دارفور، پاکستان، سومالی و سوریه به این کشور همچنان قابل توجه است.

مترجمام 1450**1545
کد N59342

وبگردی