آفتاب
سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد:

حذف مشترکین خانوادگی و چاه‌های کشاورزی از پرداخت عوارض

حذف مشترکین خانوادگی و چاه‌های کشاورزی از پرداخت عوارض

براساس برنامه بودجه سال 82، وزارت نفت به مبلغ 100 ریال و وزارت نیرو به مبلغ 50 ریال ریال از مشترکین خود دریافت کنند تا با قرارداد با سازمان‌های بیمه‌ای، تمامی منازل بیمه شوند تا اگر فردی دچار آسیب شد، این افراد دارای بیمه باشند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اقدام کمیسیون تلفیق در استثنا کردن دریافت پول از مشترکین خانوادگی و چاه‌های روستایی را در راستای کمک به تولید و اقشار مستضعف دانست و افزود: ما پیشنهاد دادیم در این راستا، این 2 گروه استثنا بشوند و به جای آن، به ازای هر کیلو وات 30 ریال اضافه بشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا کاتب در نشست خبری امروز در خصوص جلسه‌ سیزدهم و چهاردهم کمیسیون تلفیق اظهار کرد: بحث واگذاری اموال غیرمنقول دستگاه‌ها بود که در لایحه دولت در تبصره 7 در قالب 4 بند واگذاری اموال غیر منقول پیشنهاد شده بود که در جلسه دیروز نهایی شد. بر اساس آن دستگاه‌ها می‌توانند اموال و دارایی‌های خود را بفروشند، تغییر کاربری بدهند و از این درآمد در بخش تملک دارایی خود هزینه کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که این مسئله موجب می‌شد که همه دستگاه‌ها از این  موضوع استفاده نکنند در جلسه کمیسیون تلفیق تصویب شد به جای وزارت‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان زندان‌ها کلیه 4 بند به تک بندی تبدیل شود و بندی به تبصره 7 الحاق شد که کلیه ادارات دولتی اجازه می‌یابند اموال غیرمنقول خود را تبدیل به احسن نمایند و تغییر کاربری بدهند و با اجازه وزارت اقتصاد و دارایی آنها را به فروش برسانند و از پولش استفاده کنند چرا که این مسئله موجب عدالت و سرعت عمل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص وضعیت نرخ برق اذعان داشت: در سال 92 مصوب شد تا 30 میلیارد از مشترکین برق دریافت بشود و در توسعه برق روستایی هزینه شود. ما در کمیسیون تلفیق مصوب کردیم تا مشترکین خانوادگی و چاه‌های روستایی از این مورد استثنا بشوند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اقدام کمیسیون تلفیق در استثنا کردن دریافت پول از مشترکین خانوادگی و چاه‌های روستایی را در راستای کمک به تولید و اقشار مستضعف دانست و افزود: ما پیشنهاد دادیم در این راستا، این 2 گروه استثنا بشوند و به جای آن، به ازای هر کیلو وات 30 ریال اضافه بشود.

وی در خصوص بند 76 لایحه بودجه ابراز داشت: بر اساس این بند، از مشترکین به ازای هر متر مکعب قرار است 100 ریال گرفته بشود و این مقدار در راستای توسعه آب مناطق روستایی به کار گرفته بشود و ما همان رقم دولت را تصویب کردیم.

در ادامه، کاتب در خصوص ارقام هزینه‌ای دولت اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه تصویب شد تا میزان ارقام هزینه‌ای از نفت کاهش یابد. در ماده 104 برنامه توسعه، بخش درآمد از معادن وجود دارد. پیشنهاد دولت و اصلاحات کمیسیون بودجه از 800 به 1000 میلیارد افزایش یابد و معادن سنگ آهن که سود دارند، 30 درصد بهره مالکانه گرفته می‌شود که از این 30 درصد، 40 درصد آن به توسعه همان معادن، 20 درصد توسعه همان استان و 40 درصد نیز به خزانه ریخته می‌شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در بخش عوارض نیز گفت: قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار که باید 10 درصد افزایش می‌یافت به 20 درصد افزایش یابد و هر نخ سیگار مشترک به 30 درصد و سیگار و توتون وارداتی به 40 درصد افزایش یافت که مبلغ 1180 میلیارد افزایش یافت که می‌توان به بخش درآمدی کمک کند.

وی در خصوص بند ج تبصره 14 مبنی بر افزایش 5 درصد عوارضی از هتل‌ها و مراکز رفاهی اظهار داشت: دولت پیشنهاد داده بود تا این مبلغ توسط شهرداری‌ها اخذ و به سازمان میراث فرهنگی واریز شود که آنجا نیز در امر گردشگری هزینه کند اما از آنجا که هدف دولت و سیاست‌های کلی نظام توسعه گردشگری است این بند را مغایر با سیاست‌های کلی نظام در توسعه گردشگری دانستیم و این بند حذف شد.

کاتب درباره تبصره 15 درآمدی بند «ج» نیز خاطرنشان کرد: براساس برنامه بودجه سال 82، وزارت نفت به مبلغ 100 ریال و وزارت نیرو به مبلغ 50 ریال ریال از مشترکین خود دریافت کنند تا با قرارداد با سازمان‌های بیمه‌ای، تمامی منازل بیمه شوند تا اگر فردی دچار آسیب شد، این افراد دارای بیمه باشند.

کد N59335

وبگردی