آفتاب

یک روزنامه نگار آمریکایی از روسیه اخراج شد

یک روزنامه نگار آمریکایی از روسیه اخراج شد

تسنیم نوشت:

 یک روزنامه نگار آمریکایی که به نوشتن مطالب انتقادآمیز نسبت به رئیس جمهور روسیه شهرت دارد گفت، وی از روسیه اخراج شده و به او اجازه ورود مجدد به خاک این کشور داده نشده است.
به گزارش رویترز؛ "دیوید ساتر" گزارشگر آمریکایی سابق روزنامه فایننشال تایمز در مسکو که از سپتامبر گذشته در روسیه فعالیت می کرده تاکید کرد، پس از سفر ماه گذشته اش به اوکراین دیگر به وی اجازه ورود به خاک روسیه داده نشده و مقام های روسی وی را از این کشور اخراج کرده اند.

بر اساس این گزارش اخراج این روزنامه نگار آمریکایی می تواند به نگرانی ها نسبت به وضعیت حقوق بشر در روسیه در آستانه بازی های المپیک زمستانی در شهر سوچی بیفزاید و بهانه خوبی را به رسانه های غربی بدهد تا جنگ روانی تازه ای را بر ضد مسکو به راه اندازند. اخراج این روزنامه نگار آمریکایی در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی با آزادی میخاییل خودورکوفسکی زندانی مشهور روسی موافقت کرده است.

ساتر در توییتر در پاسخ به سئوالی نوشت، بله من از روسیه اخراج شدم. من پیش از این در مسکو زندگی می کردم. وزارت خارجه روسیه هنوز در خصوص این اظهارات روزنامه نگار آمریکایی موضع گیری نکرده است.ساتر به عنوان مشاور رادیو اروپای آزاد فعالیت می کرده است. رادیو اروپای آزاد که با منابع مالی آمریکا اداره می شود اعلام کردف درخواست صدور ویزا برای ساتر با مخالفت مقام های روسی روبرو شده و سفارت آمریکا تلاش کرده تا توضیح مقام های مسکو در قبال این اقدام را دریافت کند.

52261

کد N59257

وبگردی