آفتاب

وزیر جنگ اسرائیل به کری: اسرائیل را به حال خود رها کن

وزیر جنگ اسرائیل به کری: اسرائیل را به حال خود رها کن

ایسنا نوشت:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه طرح امنیتی آمریکا ضامن امنیت و صلح نخواهد بود، اظهار کرد که تنها راه نجات این رژیم این است که جان کری برنده جایزه صلح نوبل شده و مسئولان اسرائیلی را به حال خود رها کند.

 به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به موفقیت تلاش‌های آمریکا برای توافق میان رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز بدبینی کرد.

وی خاطرنشان کرد که ظرف ماه‌های اخیر هیچ گونه مذاکراتی میان رژیم صهیونیستی با طرف فلسطینی صورت نگرفته است بلکه آنچه انجام شده تنها مذاکراتی بوده که آمریکایی‌ها به صورت جداگانه با طرف اسرائیلی و با فلسطینی‌ها ترتیب دادند.

موشه یعاون همچنین اظهار کرد: در صورتی که نیروهای اسرائیلی از مناطق "یهودا" و "شومرون" خارج شوند پایان حکمرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه محمود عباس به خاطر پافشاری‌هایش بر مواضع خود، شریک خوبی برای صلح نیست گفت: تنها راهی که اسرائیل را نجات می‌دهد این است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا جایزه صلح نوبل را دریافت و مسوولان اسرائیلی را به حال خود رها کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان داشت که طرح امنیتی آمریکا به منزله یک برگه مکتوب نیست و ضامن صلح و امنیت نخواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: این که اسرائیل در "یهودا" و "شومرون" و رود اردن بماند خود ضامن این امر است که موشک‌هایی به فرودگاه بین‌المللی "بنگوریون" و "نتانیا" اصابت نکند.

52261

کد N59256

وبگردی