آفتاب

درخواست حقوق بشری‌ها برای محافظت بومیان کنیا

درخواست حقوق بشری‌ها برای محافظت بومیان کنیا

یک کارشناس مستقل حقوق بشر سازمان ملل از دولت کنیا خواست تا از بومیان ساکن جنگل‌های این کشور که قرن‌هاست در این مناطق زندگی می‌کنند محافظت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جیمز آنایا گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص حقوق بشر بومیان در این باره گفت: مردم بومی نباید به اجبار از زمین یا مناطقی که سال‌های زیادی در آنها زندگی کرده‌اند بیرون رانده و به جای دیگر منتقل شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که کشوری قصد دارد بومیان خود را به جای دیگر منتقل کند باید این کار با اطلاع قبلی و پس از توافق دو طرفه انجام دهد. همچنین باید مکانی مناسب و جایگزین را برای آنها در نظر بگیرد و بومیان باید در هر زمانی شانس بازگشت به سرزمین‌هایشان را داشته باشند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، نیروهای پلیس کنیا به دستور دولت این کشور در برخی از جنگل ها مستقر شده است تا مقدمات بیرون راندن بومیان از این مناطق را فراهم کند.

دولت کنیا از سال 1370 تاکنون بارها تلاش کرده است بومیان قبیله سینگ‌ور از جنگل‌ها را بیرون کند و در نقاط دیگری اسکان دهد.

از این رو جیمز آنایا از دولت کنیا خواست تا در صورت جابه جایی این بومیان مکان مناسب را به عنوان جایگزین برای آنها در نظر بگیرد و همچنین تضمین کند حقوق بشر آنها طبق استانداردهای بین‌المللی رعایت خواهد شد.

انتهای پیام

کد N59106

وبگردی